MonPlaneta
El sector de l’aviació avisa que la descarbonització farà pujar els preus

La descarbonització del sector de l’aviació farà pujar els preus i que algunes persones decideixin no comprar vols, segons ha afirmat el grup britànic Sustainable Action. Tal i com explica la cadena pública BBC, aquest grup, que representa línies aèries com British Airways, aeroports com Heathrow i fabricants com Airbus, considera que “la demanda es reduirà inevitablement” a causa de l’increment del cost dels desplaçaments que suposarà, per exemple, la transició als combustibles sostenibles.

El combustible d’aviació sostenible, un element clau

El combustible d’aviació sostenible, o SAF per les seves sigles en anglès, és una part importantíssima de la transició energètica d’aquest sector, que és extremadament difícil d’electrificar. Produït a partir de fonts com ara residus de l’agricultura, té una petjada de carboni un 70% inferior al del combustible tradicional i, el 2050, s’espera que com a mínim tres quarts del fuel fet servir als vols del Regne Unit el facin servir.

EasyJet i Rolls Royce també han desenvolupat un motor d'hidrogen, en aquest cas de combustió | Rolls Royce / EasyJet
EasyJet i Rolls Royce han desenvolupat un motor de combustió d’hidrogen per mirar de descarbonitzar l’aviació | Rolls Royce / EasyJet

No obstant això, i com és fàcil d’imaginar, la seva producció és diverses vegades més cara que l’extracció i refinament del petroli i, expliquen des de Sustainable Aviation, aquests costos hauran de repercutir en el preu dels vols, com també els associats a les certificacions o projectes de compensació d’emissions de les línies aèries.

Una oportunitat per al creixement econòmic

Malgrat tot el grup creu que l’augment de preus no farà que les persones deixin de voler volar i, per tant, s’espera que el número de passatgers anual continuï creixent i pugi en uns 250 milions d’aquí al 2050. De fet, Sustainable Aviation fins i tot creu que la transició cap a una aviació descarbonitzada pot ser una gran oportunitat per al Regne Unit.

Els taulells de check in a l'aeroport de Barcelona-El Prat | iStock
Els taulells de check in a l’aeroport de Barcelona-El Prat | iStock

A dia d’avui, el govern del país està invertint en cinc noves plantes de producció de SAF que es planeja que es construeixin durant els propers anys. No obstant això, Sustainable Aviation afirma que està preocupada pel fet que els incentius fiscals puguin prendre’ls inversors, que vagin a parar a projectes de la resta d’Europa o dels Estats Units. És per això que, des d’aquest grup, es demana a les autoritats britàniques que creïn un mecanisme per reduir la diferència de preu entre el combustible tradicional i el SAF, per reforçar el paper de l’aviació com un sector econòmic clau del futur sostenible del Regne Unit.

Més notícies
L'aviació comercial és responsable d'una part prou important de l'escalfament global
L’aviació mundial acorda un pla a llarg termini per reduir emissions
L'Organització Internacional de l'Aviació Civil s'ha compromès a ser neutra en carboni el 2050
Avions com aquests, amb un 30% menys de consum de combustible, podrien ser realitat la dècada vinent | NASA / Boeing
La NASA i Boeing treballen en el disseny d’un nou avió molt més eficient
Podria solcar els cels la dècada vinent, contribuïnt a reduir l'impacte de l'aviació en el canvi climàtic
L'oli de les fregidores industrials pot ser reciclat per fer-se servir com a combustible sostenible per a avions | Pxhere
Reciclar oli de fregir i fer-ne combustible d’avió, tota una oportunitat
Alguns grans aeroports ja estan treballant per fer aquest salt en la sostenibilitat del transport aeri
Desmuntar un Airbus A380 és una feina titànica | Tarmac Aerosave
Com es recicla l’avió de passatgers més gros del món?
L'Airbus A380 està arribant al final de la seva vida útil molt més aviat del que s'esperava

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa