La descarbonització del sector de l’aviació farà pujar els preus i que algunes persones decideixin no comprar vols, segons ha afirmat el grup britànic Sustainable Action. Tal i com explica la cadena pública BBC, aquest grup, que representa línies aèries com British Airways, aeroports com Heathrow i fabricants com Airbus, considera que “la demanda es reduirà inevitablement” a causa de l’increment del cost dels desplaçaments que suposarà, per exemple, la transició als combustibles sostenibles.
El combustible d’aviació sostenible, un element clau
El combustible d’aviació sostenible, o SAF per les seves sigles en anglès, és una part importantíssima de la transició energètica d’aquest sector, que és extremadament difícil d’electrificar. Produït a partir de fonts com ara residus de l’agricultura, té una petjada de carboni un 70% inferior al del combustible tradicional i, el 2050, s’espera que com a mínim tres quarts del fuel fet servir als vols del Regne Unit el facin servir.

No obstant això, i com és fàcil d’imaginar, la seva producció és diverses vegades més cara que l’extracció i refinament del petroli i, expliquen des de Sustainable Aviation, aquests costos hauran de repercutir en el preu dels vols, com també els associats a les certificacions o projectes de compensació d’emissions de les línies aèries.
Una oportunitat per al creixement econòmic
Malgrat tot el grup creu que l’augment de preus no farà que les persones deixin de voler volar i, per tant, s’espera que el número de passatgers anual continuï creixent i pugi en uns 250 milions d’aquí al 2050. De fet, Sustainable Aviation fins i tot creu que la transició cap a una aviació descarbonitzada pot ser una gran oportunitat per al Regne Unit.

A dia d’avui, el govern del país està invertint en cinc noves plantes de producció de SAF que es planeja que es construeixin durant els propers anys. No obstant això, Sustainable Aviation afirma que està preocupada pel fet que els incentius fiscals puguin prendre’ls inversors, que vagin a parar a projectes de la resta d’Europa o dels Estats Units. És per això que, des d’aquest grup, es demana a les autoritats britàniques que creïn un mecanisme per reduir la diferència de preu entre el combustible tradicional i el SAF, per reforçar el paper de l’aviació com un sector econòmic clau del futur sostenible del Regne Unit.