MonPlaneta
L’aviació mundial acorda un pla a llarg termini per reduir emissions
  • CA

L’Organització Internacional de l’Aviació Civil (ICAO per les seves sigles en anglès) ha arribat a un acord a llarg termini per reduir les seves emissions de casos d’efecte hivernacle. En una trobada que ha tingut lloc a Montreal (Quebec), l’organisme representant de l’aviació mundial s’ha compromès a assolir la neutralitat en carboni l’any 2050, en una decisió aprovada pels 193 estats membres.

Bo per a alguns, insuficient per a altres

L’ICAO no és un organisme regulador del sector de l’aviació civil, però és un organisme de les Nacions Unides i els seus estats membres, normalment, acaten les seves decisions. En aquest cas, Rússia i la Xina han estat els dos països més reticents, per bé que han acceptat els termes de l’acord. Tot i que alguns països veuen aquest acord com un compromís ferm, alguns grups ambientalistes consideren que és feble i que no és legalment vinculant, deixant-lo només com una declaració de bones intencions.

x
Els deixants dels avions també contribueixen a l’escalfament global

Un avenç important

No obstant això, suposa un apropament d’aquesta indústria a l’Acord de París de 2015, a què ni aquest sector ni el del transport marítim van voler adherir-se. Una bona notícia tenint en compte que l’aviació és responsable d’aproximadament un 2,5% de les emissions de gasos d’efecte hivernacle d’origen humà i que, a més, hi ha altres impactes que contribueixen a l’escalfament global, com ara els deixants de vapor d’aigua. És per això que la pressió sobre aquesta indústria és cada cop més forta.

Durant els darrers anys, s’han multiplicat els treballs de científics i enginyers d’arreu del món per mirar de trobar alternatives al querosè que fan servir els avions com a combustible. Gràcies a aquest acord, doncs, és possible que els equips que investiguen en aquest sentit aconsegueixin l’atenció de les grans línies aèries que, com a clients o com a patrons, podrien ajudar a desenvolupar els seus resultats per assolir els compromisos adquirits.

Més notícies
L'oli de les fregidores industrials pot ser reciclat per fer-se servir com a combustible sostenible per a avions | Pxhere
Reciclar oli de fregir i fer-ne combustible d’avió, tota una oportunitat
Alguns grans aeroports ja estan treballant per fer aquest salt en la sostenibilitat del transport aeri
La planta solar de fabricació de combustible ha estat desenvolupada a Suïssa i construïda a Madrid | IMDEA Energy
Dissenyen una torre que produeix combustible d’avió amb energia solar
Aquest avenç podria ajudar molt a reduir la petjada de carboni del sector
Les dades de Google sobre les emissions dels vols són correctes però ometen altres contribuents al canvi climàtic
Google Flights mostra un impacte climàtic dels vols inferior al real
Greenpeace denuncia que un canvi en el càlcul del servei ha "emmascarat" l'impacte dels viatges
L'hidroavió elèctric que va ser provat amb èxit per Harbour Air
Completat el primer vol comercial d’un avió que funciona només amb energia elèctrica
Aquest vol de prova obre, segons els seus responsables, la tercera era de l'aviació, l'elèctrica, que podria desplegar-se "en un futur molt proper"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa