MonPlaneta
L’energètica Ørsted compra el projecte de metanol verd més gros d’Europa

La companyia energètica Ørsted, la principal instal·ladora de parcs eòlics marins del món i l’empresa més grossa del sector a Dinamarca, ha comprat FlashipONE, el projecte de metanol verd més important d’Europa. Així l’empresa, que ja és una de les empreses més conegudes a nivell mundial pel que fa a les energies renovales, fa una passa més per entrar en els camps dels combustibles sostenibles comprant el 55% restant de FlagshipONE a Liquid Wind AB, la promotora original del projecte.

Una planta que entrarà en funcionament el 2025

Situada al nord de Suècia, FlagshipONE és la planta de metanol ecològic més grossa d’Europa. Està previst que entri en funcionament el 2025 i que produeixi unes 50.000 tones anuals d’aquest combustible, que és una de les grans opcions de descarbonització del sector del transport marítim, que suposa un 3% de les emissions mundials de gasos d’efecte hivernacle. Amb aquesta adquisició, Ørsted reforça encara més la seva importància en un sector on ja està desenvolupant el “Projecte Star” (300.000 tones anuals) als Estats Units i també un altre projecte semblant a Copenhague, a Dinamarca mateix.

Un vaixell contenidor de Maersk | Wikimedia Commons
Un vaixell contenidor de Maersk | Wikimedia Commons

Una alternativa sostenible per al transport marítim

A dia d’avui els combustibles ecològics per al transport marítim són més cars que els fòssils i, apunta Ørsted en un comunicat, el secotr necessita incentius per regular la demanda i impulsar la maduració de les alternatives sostenibles. No obstant aquesta incertesa, la companyia es declara decidida per “liderar” el desenvolupament d’aquesta nova indústria i “assumir riscos” en el procés. El seu president, Mads Nipper, afirma en un comunicat que “ara més que mai el món necessita projectes audaços d’energia verda” i que Ørsted està “decidida” a liderar aquesta transformació ecològica en sectors “difícils d’electrificar”.

Un projecte sostenible

Ørsted, l’energètica més sostenible del món segons Corporate Knights i que vol que tots els seus projectes renovables a partir de 2030 tinguin un impacte net positiu en la biodiversitat, començarà a construir FlagshipONE la primavera de 2023. Allà, el metanol verd s’hi produirà fent servir electricitat renovable i diòxid de carboni provinent de la central de biomassa que hi ha actualment al costat d’on es projecta la nova planta.

Més notícies
La turbina Kairyu és el sistema submarí de generació d'electricitat més potent del món | IHI Corporation

Una turbina submarina al Japó genera tanta energia com una central tèrmica

La Kairyu Deep Sea és un prototip enorme situat a 30 metres de profunditat
:  - Mobile
Un vaixell contenidor de Maersk | Wikimedia Commons

El gegant del transport marítim Maersk ha encarregat vuit vaixells “verds”

Ara només ha d'aconseguir prou metanol com per fer-los funcionar, un requisit que ara mateix sembla problemàtic
:  - Mobile
Disseny del que serà la fàbrica de combustible 'verd' Haru Oni, a Xile | Siemens Energy

Porsche i Siemens construeixen una fàbrica de gasolina amb un 90% menys d’emissions

La combinació d'hidrogen i CO2 permetrà fer metanol que després, serà convertit en combustible per a cotxes
:  - Mobile
Una planta de grans proporcions vol postular-se com a inici d'una revolució en la producció d'amoníac com combustible per a vaixells | Hive Energy Africa

Una planta a Sud-àfrica vol produir ‘el combustible verd del futur’

Una fàbrica d'amoníac podria servir a l'agricultura i també al transport marítim, reduint enormement les emissions de CO2
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa