La companyia energètica Ørsted, la principal instal·ladora de parcs eòlics marins del món i l’empresa més grossa del sector a Dinamarca, ha comprat FlashipONE, el projecte de metanol verd més important d’Europa. Així l’empresa, que ja és una de les empreses més conegudes a nivell mundial pel que fa a les energies renovales, fa una passa més per entrar en els camps dels combustibles sostenibles comprant el 55% restant de FlagshipONE a Liquid Wind AB, la promotora original del projecte.
Una planta que entrarà en funcionament el 2025
Situada al nord de Suècia, FlagshipONE és la planta de metanol ecològic més grossa d’Europa. Està previst que entri en funcionament el 2025 i que produeixi unes 50.000 tones anuals d’aquest combustible, que és una de les grans opcions de descarbonització del sector del transport marítim, que suposa un 3% de les emissions mundials de gasos d’efecte hivernacle. Amb aquesta adquisició, Ørsted reforça encara més la seva importància en un sector on ja està desenvolupant el “Projecte Star” (300.000 tones anuals) als Estats Units i també un altre projecte semblant a Copenhague, a Dinamarca mateix.
Una alternativa sostenible per al transport marítim
A dia d’avui els combustibles ecològics per al transport marítim són més cars que els fòssils i, apunta Ørsted en un comunicat, el secotr necessita incentius per regular la demanda i impulsar la maduració de les alternatives sostenibles. No obstant aquesta incertesa, la companyia es declara decidida per “liderar” el desenvolupament d’aquesta nova indústria i “assumir riscos” en el procés. El seu president, Mads Nipper, afirma en un comunicat que “ara més que mai el món necessita projectes audaços d’energia verda” i que Ørsted està “decidida” a liderar aquesta transformació ecològica en sectors “difícils d’electrificar”.
Un projecte sostenible
Ørsted, l’energètica més sostenible del món segons Corporate Knights i que vol que tots els seus projectes renovables a partir de 2030 tinguin un impacte net positiu en la biodiversitat, començarà a construir FlagshipONE la primavera de 2023. Allà, el metanol verd s’hi produirà fent servir electricitat renovable i diòxid de carboni provinent de la central de biomassa que hi ha actualment al costat d’on es projecta la nova planta.