El darrer canvi en el càlcul que fa Google sobre la l’impacte climàtic dels vols ha fet que mostri un valor inferior al real. Així ho explica un article de la BBC, que afirma que Greenpeace denuncia que el servei Google Flights ha “emmascarat” l’efecte real dels viatges en avió eliminant un factor clau de l’escalfament global de la seva fórmula.

Un canvi que pot afectar molt les compres

Quan cerquem un vol a Google, aquest servei apareix a dalt de tot dels resultats, permetent buscar els millors vols i tarifes des de la mateixa web i, també, quins contribueixen menys a l’escalfament global. Aquesta modificació, doncs, tenint en compte el gran abast de Google –9 de cada 10 cerques a Internet– podria afectar molt les decisions dels possibles compradors de vols, i des de la companyia s’afirma que els canvis s’han introduït després de consultar els seus “col·laboradors de la indústria”.

La seu central de Google a Mountain View | Google
La seu central de Google a Mountain View | Google

Factors més enllà del CO2

Per bé que Google afirma que el seu servei vol “ajudar a fer eleccions de viatge més sostenibles”, les darreres modificacions, fetes al mes de juliol, van excloure tots els impactes sobre l’escalfament global més enllà de les emissions de CO2, eliminant, segons experts citats per la cadena pública britànica, una mica més de la meitat dels efectes reals de comprar un bitllet d’avió.

A més de les emissions de diòxid de carboni en consumir combustibles fòssils, l’aviació té altres efectes, com ara la creació de llargs deixants que atrapen la calor que irradia la Terra i, per tant, també contribueixen a escalfar-la. Això és el que fa que, tot i que l’aviació només és responsable d’un 2% de les emissions globals de CO2, la seva contribució a l’escalfament global sigui d’un 3,5%, una dada important si tenim en compte que aquest sector no para de créixer.

Un avió enlairant-se  | Pxhere
Un avió enlairant-se | Pxhere

Un estàndard de la indústria

Segons explica la BBC, Google “creu fermament” que els efectes de l’aviació més enllà del CO2 haurien de ser inclosos als càlculs però que la seva prioritat és la “precisió de les estimacions dels vols individuals” i que està treballant per entendre millor tots els altres impactes. Mentre no ho faci, però, els efectes de la seva decisió poden ser molt importants, perquè el seu càlcul de petjada en l’escalfament global es considera l’estàndard que fa servir la indústria de l’aviació i és emprat per grans empreses de viatges online com Skyscanner, Booking.com, Expedia, Tripadvisor…

Així doncs, tot i les declaracions de Google, que afirma que vol permetre “prioritzar la sostenibilitat” a l’hora de comprar vols, de moment sembla que les seves accions estan tenint l’efecte contrari, fent invisible l’equivalent de centenars de milions de tones de diòxid de carboni.

Més notícies

A l’espera dels avions elèctrics, el combustible sostenible pot ser la salvació de la indústria

Més de 50 companyies es comprometen a fer servir com a mínim un 10% d'aquest fuel a les seves operacions el 2030
:  - Mobile
La planta solar de fabricació de combustible ha estat desenvolupada a Suïssa i construïda a Madrid | IMDEA Energy

Dissenyen una torre que produeix combustible d’avió amb energia solar

Aquest avenç podria ajudar molt a reduir la petjada de carboni del sector
:  - Mobile
L'aeroport del Prat | Wikimedia Commons

Les aerolínies europees no fan prou per reduir les emissions

Així ho afirma el darrer informe encarregat per Greenpeace, que critica que opten per "solucions d'eficàcia dubtosa"
:  - Mobile
L'oli de les fregidores industrials pot ser reciclat per fer-se servir com a combustible sostenible per a avions | Pxhere

Reciclar oli de fregir i fer-ne combustible d’avió, tota una oportunitat

Alguns grans aeroports ja estan treballant per fer aquest salt en la sostenibilitat del transport aeri
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa