MonPlaneta
Les empreses més grans del món incompleixen els seus objectius climàtics
  • CA

Moltes de les empreses més grans del planeta estan incomplint els objectius contra el canvi climàtic que elles mateixes s’havien posat. Segons un informe de New Climate Institute i Carbon Market Watch, fet en 25 corporacions, aquestes també exageren o esbiaixen els seus progressos per fer-los semblar més importants del que realment són.

Entre les empreses examinades en aquest informe hi ha Google, Amazon, Ikea, Apple, Sony, BMW o Volkswagen. Entre les 25, són responsables d’aproximadament el 5% de les emissions mundials de gasos d’efecte hivernacle, de manera que poden marcar el camí de la descarbonització. A més, les grans corporacions també tenen una altra raó per fer-ho, més enllà del “bé comú”: els consumidors, cada dia més conscienciats de la necessitat d’un canvi dràstic.

Amazon vol millorar la seva imatge apostant per projectes sostenibles

Tot plegat ha fet que moltíssimes empreses s’hagin posat objectius, però segons l’estudi cada cop són més i més fragmentats, cosa que fa molt difícil fer-ne un seguiment. És per això que les dues ONG, New Climate Institute i Carbon Market Watch, han posat en marxa el Corporate Climate Responsibility Monitor, que va comparar les estratègies fetes públiques per les empreses amb les seves accions reals.

Per a cadascuna de les empreses, l’estudi els va donar una puntuació en “integritat”. Tot i que cap va rebre la màxima distinció, se’n van veure unes quantes que estaven reduint emissions a un ritme relativament bo però que, fins i tot aquestes, podien millorar. De fet, si totes implementessin les estratègies que publiciten, les seves emissions es reduirien com a molt un 40%, no pas el 100% necessari per ser considerades neutres en carboni.

Taula d'empreses analitzades i els seus resultats | Corporate Climate Responsibility Monitor
Taula d’empreses analitzades i els seus resultats | Corporate Climate Responsibility Monitor

Només tres de les 25 companyies tenen objectius de descarbonització ambiciosos i que volen reduir el 90% de la seva petjada de carboni: Maersk, Vodafone i Deutsche Telekom. També hi ha, és clar, el problema de l’abast, és a dir, quines emissions són responsabilitat directa de les companyies i quines són indirectes, tant si són de companyies que els proveeixen de serveis com, fins i tot, l’origen de l’electricitat emprada pel consum dels seus productes.

El Corporate Climate Responsibility Monitor continuarà seguint els objectius d’aquestes companyies i el seu compliment cada any. A dia d’avui, la llista d’empreses analitzades és la següent: Maersk, Apple, Sony, Vodafone, Amazon, Deutsche Telekom, Enel, GlaxoSmithKline, Google, Hitachi, Ikea, Vale, Volkswagen, Walmart, Accenture, BMW Group, Carrefour, CVS Health, Deutsche Post DHL, E.On SE, JBS, Nestle, Novartis, Saint-Gobain, Unilever.

Més notícies
Un fons d’inversió despatxarà directors d’empreses si no redueixen emissions
La protecció de la biodiversitat i el respecte als drets humans també se sumen a les seves demandes
Larry Fink | Fòrum Econòmic Mundial / Flickr
El fons d’inversió més gran del món diu que reduir emissions “és capitalisme”
Larry Fink, CEO de BlackRock, crida les grans empreses a prioritzar la lluita contra el canvi climàtic i el benestar de les persones
La borsa de Nova York | Pressdigital
Més de 200 grans empreses es comprometen a ser neutrals en carboni el 2040
La iniciativa, impulsada per Amazon, compta amb noms com ara Twitter, Heineken, Visa, Pepsi o Procter & Gamble
Reunió del Fons Monetari Internacional | FMI
Un directiu de l’FMI alerta que el canvi climàtic podria provocar greus crisis financeres
"La catàstrofe climàtica és catastròfica per al sistema financer", afirma Tobias Adrian, director del Departament de Mercats Monetaris i de Capital
El logotip de la companyia Shell | Royal Dutch Shell
Un tribunal ordena a la petroliera Shell que redueixi les seves emissions de CO2 un 45%
Tot i que la decisió només té efecte als Països Baixos, podria ser un precedent per a judicis futurs a altres companyies i indrets
Zona deforestada a l'Amazones | André Dib
Els grans supermercats europeus amenacen amb un boicot al Brasil si no protegeix l’Amazònia
L'objectiu és aturar una llei que, si s'aprova, acceleraria la destrucció d'aquesta selva
JPMorgan
JPMorgan invertirà 2,1 bilions d’euros en promoure el desenvolupament sostenible
L'entitat, un dels bancs més grans del món, afirma que vol ajudar a combatre el canvi climàtic i la desigualtat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa