MonPlaneta
Descobreixen una manera de fer combustible d’avió ‘zero emissions’

Un equip interdisciplinari d’investigadors afirma que ha descobert una manera de fabricar combustible d’avió amb ‘zero emissions’. En un article publicat a la revista ‘Fuel’, expliquen com les prestacions del producte que han desenvolupat, gràcies a models i anàlisis computacionals molt sofisticats, no només pot retirar diòxid de carboni de l’atmosfera sinó que a més té prestacions superiors a les de l’hidrogen i l’amoníac, les grans alternatives ‘verdes’ al querosè.

Una gran necessitat

A dia d’avui l’aviació comercial suposa un 2,5% de les emissions globals de gasos d’efecte hivernacle, una xifra que, segons les previsions, no farà més que créixer. Així doncs, trobar formes de propulsió alternatives és imperatiu, i és precisament on es va posar a treballar aquest equip de científics i enginyers de l’Institut Politècnic de Worcester, als Estats Units.

Un avió enlairant-se  | Pxhere
Els avions emeten un 2,5% dels gasos d’efecte hivernacle d’origen humà | Pxhere

Gràcies als models i a les anàlisis per ordinador, els investigadors van aconseguir desenvolupar la fórmula d’un combustible fet a base de magnesi, un mineral molt abundant a tot el món, especialment als oceans. Una barreja d’hidrur de magnesi -magnesi i hidrogen– i un hidrocarbur d’origen verd podria cremar i produïria vapor d’aigua, nanopartícules d’òxid de magnesi i diòxid de carboni. Segons els investigadors, però, i comptant tot el procés, les emissions podrien arribar a ser negatives.

Uns avantatges sorprenents

Un dels grans avantatges d’aquest combustible, en comparació amb altres alternatives, és que permetria fer vols al doble de distància que els avions alimentats amb hidrogen i amoníac. De fet, gràcies a les propietats químiques de l’hidrur de magnesi, en cal menys volum per a la combustió que en el cas del combustible d’avió típic i, per tant, podria augmentar l’abast dels aparells comercials en fins a un 8%.

El 'Spirit of Innovation' és l'avió elèctric més ràpid mai construït | Rolls-Royce
El ‘Spirit of Innovation’, l’avió elèctric més ràpid mai construït | Rolls-Royce

Els investigadors volen aprofundir en aquest treball fent experiments amb mostres de combustible i ja estan buscant possible finançament d’alguna agència del govern nord-americà. A més, esperen que el seu descobriment, que obre la possibilitat de tranformar completament la idea del combustible d’aviació sostenible, animi altres investigadors a treballar en la mateixa línia.

Més notícies
La planta solar de fabricació de combustible ha estat desenvolupada a Suïssa i construïda a Madrid | IMDEA Energy

Dissenyen una torre que produeix combustible d’avió amb energia solar

Aquest avenç podria ajudar molt a reduir la petjada de carboni del sector
:  - Mobile
L'hidroavió elèctric que va ser provat amb èxit per Harbour Air

Completat el primer vol comercial d’un avió que funciona només amb energia elèctrica

Aquest vol de prova obre, segons els seus responsables, la tercera era de l'aviació, l'elèctrica, que podria desplegar-se "en un futur molt proper"
:  - Mobile
Les dades de Google sobre les emissions dels vols són correctes però ometen altres contribuents al canvi climàtic

Google Flights mostra un impacte climàtic dels vols inferior al real

Greenpeace denuncia que un canvi en el càlcul del servei ha "emmascarat" l'impacte dels viatges
:  - Mobile
L'oli de les fregidores industrials pot ser reciclat per fer-se servir com a combustible sostenible per a avions | Pxhere

Reciclar oli de fregir i fer-ne combustible d’avió, tota una oportunitat

Alguns grans aeroports ja estan treballant per fer aquest salt en la sostenibilitat del transport aeri
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa