Completat el primer vol comercial d’un avió que funciona només amb energia elèctrica

Aquest vol de prova obre, segons els seus responsables, la tercera era de l'aviació, l'elèctrica, que podria desplegar-se "en un futur molt proper"

L'hidroavió elèctric que va ser provat amb èxit per Harbour Air

L’hidroavió elèctric que va ser provat amb èxit per Harbour Air | Harbour Air

Un avió comercial que funciona només amb electricitat ha completat un vol de prova en el que els responsables de la companyia que l’opera han qualificat de “primera vegada al món”. Segons un comunicat emès per l’empresa, Harbour Air, aquest vol, que va tenir lloc al Canadà el passat 9 de desembre, obre la tercera era de l’aviació, “l’era elèctrica”. L’aparell, un hidroavió de sis places i seixanta-dos anys d’antiguitat que va ser modificat per equipar-lo amb un motor elèctric de 750 cavalls, va enlairar-se de Vancouver aquest passat dimarts i va volar durant, aproximadament, quinze minuts, pilotat pel CEO i fundador de Harbour, Greg McDougall.

La companyia aèria i l’empresa de motors elèctrics amb qui va col·laborar en aquest projecte, l’australiana magniX, consideren que aquest avenç “històric” en el camp de l’aviació podria obrir una “enorme disrupció” en la indústria, ja que el desenvolupament d’aquests avions podria proporcionar un mitjà de transport aeri barat i sostenible “en un futur molt proper”. En aquests moments, es calcula que una bateria d’ió-liti com la que es va fer servir en el vol de prova podria fer volar un aparell de sis places com el provat durant una distància aproximada de 160 quilòmetres. En el cas de Harbour Air, que opera en vols de curta distància a la Colúmbia Britànica, al mateix Canadà, amb uns 300 vols diaris, la seva intenció és obtenir els permisos per electrificar tota la seva flota.

Tot i que és una passa petita quan es pensa en els enormes avions que, actualment, transporten centenars de persones en viatges de milers de quilòmetres, aquest avenç en l’aviació a curta distància podria ser, efectivament, l’inici d’una nova era en un dels mitjans de transport que emeten més gasos d’efecte hivernacle i que més contribueixen a l’escalfament global i que sempre s’ha considerat més difícil d’aconseguir que deixés de dependre dels combustibles fòssils.

Nou comentari