MonPlaneta
La conducció i els pneumàtics poden reduir molt l’ús de combustible
  • CA

La manera com conduim i els pneumàtics que triem poden influir molt en l‘ús de combustible dels nostres cotxes i, per tant, les emissions de CO2. Tenir en compte el model de pneumàtics, i els materials emprats és important, i juntament amb la forma de conducció pot estalviar més d’un 20% de gasolina o dièsel, reduint alhora la despesa i la petjada ambiental.

Com triar un pneumàtic

En el cas dels pneumàtics, el factor més important són les diferències en la resistència a la rodadura, és a dir, l’energia que perd quan està en moviment. A menys resistència, menys energia perduda i menys despesa de combustible per l’augment de l’eficiència del moviment. Si en el cas dels vehicles de combustió interna això redueix l’ús de combustible, en els elèctrics s’aconsegueix que l’autonomia de la bateria augmenti. En aquest sentit, el sistema d’etiquetatge de pneumàtics de la Unió Europea fa molt senzilla la comparació entre diversos productes pel que fa a l’eficiència de l’ús de combustible i l’adherència en terra moll, per exemple.

Foto d'arxiu de cotxes i motos circulant a Barcelona | Europa Press
Cotxes i motos circulant a Barcelona | Europa Press

Conducció econòmica

A més d’això, és clar, hi ha altres consells per adoptar un estil de conducció econòmic que ens permetran estalviar diners, emissions de gasos d’efevte hivernacle i contaminació. Entre aquests canvis en la nostra manera de dur el cotxe que poden tenir un impacte important hi ha, per exemple, evitar el ralentí, fer servir el fre motor, preveure quin serà l’estat del trànsit i preescalfar el cotxe quan fa fred. Tot plegat pot arribar a reduir el consum de combustible un 20%.

L’impacte ambiental de les rodes velles

Tornant als pneumàtics, a més, la seva producció també té un impacte ambiental important, com també en tenen un cop han esgotat la seva vida útil i es llencen. Així, consultar l’origen de l’energia emprada per les fàbriques de cada marca, per exemple, pot ser un factor important, amb algunes marques fent esforços per fer servir cada vegada més energia d’origen renovable.

D’altra banda, cada any es llencen uns 1.000 milions de pneumàtics però, per sort a Europa es reciclen molt. Els materials poden ser emprats per a nous pneumàtics però també per a moltíssimes altres aplicacions. La fabricació de pneumàtics, de fet, no només fa servir materials reciclats sovint sinó que molts d’ells són renovables, com és el cas del cautxú natural.

Més notícies
Les vendes de vehicles elèctrics continuen pujant ràpidament i ocupant una part més gran del mercat | Pixnio
Gairebé el 25% dels cotxes de Noruega ja són elèctrics
Més del 84% dels vehicles venuts el mes d'abril ho eren, mentre les vendes d'híbrids cauen en picat
Motor de cotxe elèctric | Flickr
Un material extret dels arbres millorarà la nova generació de bateries
És molt més conductor, barat i poc contaminant que els que es fan servir actualment
Martin Tangney és el responsable d'un projecte que vol convertir les restes de whisky en biocombustible | Celtic Renewables
El sector del whisky vol aprofitar els seus residus com a combustible
Una aposta pels biocombustibles podria aprofitar desenes de milers de tones de deixalles cada any
El problema de la contaminació atmosfèrica és especialment greu als països en vies de desenvolupament
La contaminació continua causant uns 9 milions de morts cada any
És responsable de més defuncions que la guerra, el terrorisme, la malària, el VIH o la tuberculosi

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa