A la Universitat Estatal de Carolina del Nord (Estats Units) un equip d’investigadors ha creat un model computacional que determina els indrets òptims per instal·lar-hi carregadors per a vehicles elèctrics als espais públics, a més de com de potents ha de ser els punts de recàrrega, sense posar massa estrès sobre la xarxa de distribució elèctrica local. El programa, presentat a la revista ‘Computer-Aided Civil and Infrastructure Engineering’, vol ajudar a desenvolupar les infraestructures de càrrega a nivell local, de les grans autopistes als desplaçaments locals.

Una xarxa molt complicada de dissenyar

Trobar els millors llocs per posar punts de recàrrega és molt complicat, ja que cal tenir en compte el flux de viatgers i la demanda dels usuaris però també la infraestructura elèctrica de cada lloc, és a dir, si els usuaris la faran servir i si la xarxa podrà suportar-la. És per això que aquest model pot ser una eina molt útil per optimitzar aquestes decisions i donar servei al màxim de persones sense posar en perill l’abastiment d’electricitat.

Carregadors per a vehicles elèctrics | Endesa
Una xarxa eficient de punts de recàrrega ha de tenir en compte la infraestructura elèctrica, les necessitats del transport i les preferències dels usuaris | Endesa

Tot i que s’ha treballat molt en aquest sentit, la majoria d’estudis fets fins ara es centraven o bé en els millors llocs per a la xarxa de distribució elèctrica o bé en els millors des del punt de vista del transport. Així doncs, calia treballar des d’una òptima que integrés totes dues visions i tingués en compte, també, els gustos i les necessitats dels usuaris.

Infraestructures, transports i comoditat per a l’usuari

És per això que els investigadors han desenvolupat aquest model que té en compte totes tres coses. La ‘pota’ de la infraestructura elèctrica té en compte les limitacions de la xarxa, el de transport inclou el número de viatgers, les rutes i l’autonomia dels vehicles i, pel que fa a les decisions dels usuaris, el model mira de trobar punts de recàrrega que minimitzin el temps de desplaçament.

Amb els resultats de les proves que han dut a terme fins ara, els investigadors estan reunint-se amb administracions locals i també de l’Estat de Carolina del Nord per tal que el model serveixi per dissenyar el desplegament de les infraestructures de recàrrega elèctrica a la regió.

Més notícies
Les vendes de vehicles elèctrics continuen pujant ràpidament i ocupant una part més gran del mercat | Pixnio

Gairebé el 25% dels cotxes de Noruega ja són elèctrics

Més del 84% dels vehicles venuts el mes d'abril ho eren, mentre les vendes d'híbrids cauen en picat
:  - Mobile
Un Tesla com aquest recorrerà més de 15.000km sense connectar-se a la xarxa, només amb energia solar | Pixabay

Uns científics volen recórrer 15.000 km amb un Tesla amb plaques solars

La iniciativa vol mostrar les possibilitats de les darreres tecnologies fotovoltaiques i conscienciar la població alhora
:  - Mobile
L'autonomia i el temps de càrrega són els dos grans obstacles de la mobilitat elèctrica | Wikimedia Commons

La càrrega quàntica podria revolucionar la mobilitat elèctrica

Permetria omplir la bateria del cotxe com qui posa gasolina al dipòsit
:  - Mobile
Cotxe elèctric  | Pixabay

El Clúster de l’Energia Eficient situa preu i desinformació com a grans obstacles de l’electrificació

Catalunya és un dels territoris amb més matriculacions, però també on hi ha "més traves" als vehicles electrificats
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix