MonPlaneta
Bridgestone fa una inversió milionària per fabricar pneumàtics amb matolls
  • CA

L’empresa Bridgestone invertirà més de 100 milions de dòlars en la fabricació de pneumàtics fets de matolls. Segons ha informat a través d’un comunicat, dedicarà recursos a augmentar la producció fent servir guaiule, una espècie de matoll del desert, resistent a la sequera, que podria substituïr el petroli en la fabricació d’aquests productes.

Els automòbils encara fan servir molt petroli

Tot i que la indústria de l’automòbil s’està apartant lentament dels combustibles fòssils pel que fa a la font d’energia, això no vol dir que no en continuï fent servir. Per fer cada pneumàtic de cotxe, es consumeixen més de 26 litres de petroli i, cada any, se’n fan més de 2.000 milions, cosa que dóna una idea de l’enorme consum que això suposa.

És per això que algunes empreses estan interessant-se en el guaiule com a alternativa. En el cas de Bridgestone, ho fa des del 2012, quan va construir un centre d’investigació i des d’aleshores ha treballat en programes de recerca per aconseguir que sigui el material dels pneumàtics del futur.

El guaiule és una planta desèrtica molt resistent i fàcil de cultivar | Bridgestone
El guaiule és una planta desèrtica molt resistent i fàcil de cultivar | Bridgestone

“Beneficis pel medi ambient i l’economia”

Segons Nizar Trigui, cap tecnològic de la branca americana de la companyia, el guaiule pot “reduir els impactes ambientals” i alhora crear “un sistema agrícola més sostenible” en zones on les condicions climàtiques estan dificultant el conreu d’altres productes. Així doncs, conclou, aquesta nova indústria podria tenir “molts beneficis pel nostre medi ambient i la nostra economia”.

De fet, les alternatives al cautxú emprat tradicionalment, que ha estat causa de l’explotació de pobles nadius tant a l’Àfrica com a Amèrica del Sud, ja s’havien estudiat fa dècades, però la producció de la variant sintètica d’aquest material, feta amb base de petroli, hi va posar fi. No obstant això, els pneumàtics encara duen entre un 10% i un 30% de cautxú natural, i Bridgestone vol que aquesta proporció torni a augmentar fins a ser el 100% però emprant mètodes més respectuosos i sostenibles.

Extreure el cautxú del guaiule és més complicat que en altres plantes, i és per això que cal fer recerca | Bridgestone
Extreure el cautxú del guaiule és més complicat que en altres plantes, i és per això que cal fer recerca | Bridgestone

Una alternativa prometedora

El guaiule és una gran opció en aquest sentit perquè, de fet, el seu cautxú permet fabricar pneumàtics d’una qualitat superior, especialment per a grans camions, avions i fins i tot cotxes de curses. De fet, les proves en aquests darrers vehicles apunten que els pneumàtics tenen un rendiment “semblant o superior” als tradicionals. A més, és molt fàcil de cultivar i el seu cautxú, si es treballa, no només és resistent sinó que causa moltes menys al·lèrgies.

La seva extracció, però, és més complicada, cosa que ha motivat que s’hagi de fer recerca per aconseguir-ho i, és clar, fer-ho d’una manera que no només sigui ràpida sinó també barata. En aquest sentit, la inversió de Bridgestone pot ser una passa en la direcció correcta.

Més notícies
Simulació d'un vehicle propulsat per les rodes AERO
Presenten la primera roda que també serveix de propulsor per a cotxes voladors
El disseny de l'AERO està pensat perquè es col·loqui en posició horitzontal i permeti passar de la conducció terrestre al vol sense interrupcions
Obres d'asfaltat a la Rambla de Terrassa
Un nou descobriment facilitarà el reciclatge de pneumàtics per asfaltar carreteres
Fins ara hi havia hagut alguns problemes a l'hora de barrejar el cautxú i l'asfalt, però un nou additiu pot facilitar aquest procés i ajudar a donar un segon ús a milions de rodes usades
Bernat ermità
Els pneumàtics vells són una trampa mortal pels bernats ermitans
Quan van parar al mar, els crancs hi entren i no en poden sortir, veient-se abocats al canibalisme fins que els arriba una mort inevitable
La manera com conduim i els pneumàtics que fem servir poden canviar molt l'impacte ambiental dels nostres desplaçaments
La conducció i els pneumàtics poden reduir molt l’ús de combustible
L'estalvi pot arribar a més del 20%

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa