Les persones que tenen una dieta basada en vegetals –vegans– que fan entrenament de força tenen, en comparació amb els qui fan altres tipus d’exercici com ara nedar, córrer o anar amb bicicleta, uns ossos molt més forts. Si més no això és el que diu un equip d’investigadors liderats per la Universitat Mèdica de Viena (Àustria) en un article que ha estat publicat a la revista ‘Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism’.

Un inconvenient del veganisme

Els científics han estudiat els efectes dels diversos tipus d’exercici físic en una dieta que, sovint, s’ha associat a una densitat òssia més baixa i a un augment del risc de fractures. Segons els resultats, l’entrenament de força compensa la disminució de la densitat dels ossos en els vegans en comparació amb els omnívors i, fins i tot, amb els vegetarians.

Un home fent exercici amb mascareta | Pixhive
L’exercici de força pot compensar els inconvenients d’una dieta vegana | Pixhive

En un moment on el veganisme és una tendència cada vegada més seguida a nivell mundial, i on es recomana consumir com més aliments d’origen vegetal millor, cal tenir en compte quins efectes pot tenir això en la salut, tant els bons com els dolents, i mirar com compensar aquests darrers, com ara, justament, l’afebliment dels ossos.

Una recomanació que pot tenir molt bons

És per això que els responsables d’aquest estudi van comparar les dades recollides a 43 homes i dones vegans durant com a mínim cinc anys i 45 homes i dones omnívors també durant cinc anys. Gràcies a això, es va poder comprovar com els vegans que fan entrenaments de força com ara màquines, pes lliure o exercicis amb pes propi com a mínim una vegada a la setmana tenen els ossos més forts que no pas els qui no en fan.

De fet, els vegans i els omnívors que feien aquest tipus d’exercici tenien una densitat òssia molt semblant. Per tant, conclouen els investigadors, les persones que s’alimenten només de vegetals haurien de fer exercici físic de força de manera regular per aconseguir, així, conservar uns ossos sans i reduir el risc de fractures que s’associa a la dieta que segueixen.

Més notícies
Exercicis bàsics corporals

L’exercici augmenta la producció de cannabinoides naturals del cos

Redueix inflamacions, el dolor i pot ajudar a tractar l'artritis, el càncer i fins i tot malalties del cor
:  - Mobile
La cua de bou, un plat tradicional cordovès que aprofita aquest apèndixs del bestiar boví

Menjar menuts ajuda a lluitar contra el canvi climàtic

Si la carn dels animals s'aprofités molt més, com s'havia fet tradicionalment, les emissions vinculades a la indústria càrnica podrien caure gairebé un 30%
:  - Mobile
Una dosi alta d'un aminoàcid aconsegueix reduir a la meitat la gana dels ratolins durant 12 hores | freeimageslive.co.uk

Una píndola dóna alguns dels beneficis de l’exercici sense haver-ne de fer

Un estudi troba una molècula que redueix el consum de menjar i l'obesitat en ratolins
:  - Mobile
'Peix i marisc' fet de plantes, una alternativa en alça en l'alimentació sostenible | Good Catch

Després de la “carn” feta de plantes, és l’hora del “peix”

La popularització del producte podria alleujar la pressió de la pesca arreu del món
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa