Un cotxe que tant pot circular per terra com per aire ha rebut el certificat que li permetrà volar lliurement per Eslovàquia. L’AirCar, que pot arribar a velocitats superiors als 160km/h i a altituds de més de 2.500 metres, ha estat aprovat per l’Autoritat Eslovaca del Transport després de 70 hores de proves de vol i més de 200 enlairaments i aterratges, que n’han demostrat la seguretat.
A diferència d’alguns altres prototips en què treballen empreses d’arreu del món, l’AirCar no suposa un canvi en termes de sostenibilitat, ja que el seu motor BMW funciona amb gasolina normal i corrent. Tot i això, els seus creadors afirmen que no només és molt eficient en termes d’energia sinó que, gràcies a aquesta certificació, ben aviat podrà començar a produir-se en sèrie.

El passat mes de juny, l’AirCar va completar un vol de 35 minuts, connectant els aeroports internacionals de Nitra i Bratislava, a la mateixa Eslovàquia. Això, afirmen des de l’empresa, “és la confirmació final de la nostra capacitat de canviar per sempre els viatges a mitjana distància”. De fet, segons van explicar, tenen la intenció d’establir el més aviat possible un servei de taxis voladors entre Londres i París.
Els cotxes que poden circular per carretera i alhora, quan calgui, convertir-se en aparells voladors són, doncs cada dia més a prop de ser una realitat tangible. En el cas de l’AirCar, el procés per passar del desplaçament terrestre a l’aeri només dura dos minuts i quinze segons. El seu principal competidor, en termes de desenvolupament i permisos, és el PAL-V Liberty, que té permís per circular per carretera per Europa i està mirant d’aconseguir el certificat de l’Agència de Seguretat Aèria de la Unió Europea.
Tot i això, no sembla que el futur hagi de ser ple d’aquest tipus de vehicles sinó, més aviat, que seran un producte de nínxol, emprat d’una manera semblant, però més barata, silenciosa i estesa, que els helicòpters. Al cap i a la fi, l’AirCar, sense anar més lluny, requereix una llicència de pilot d’avió per a volar. Malgrat tot, hi ha algunes empreses que treballen en altres alternatives, com l’enlairament i aterratge en vertical o fins i tot els taxis aeris sense pilot.