MonPlaneta
Un cotxe volador obté el permís de transport aeri a Eslovàquia
  • CA

Un cotxe que tant pot circular per terra com per aire ha rebut el certificat que li permetrà volar lliurement per Eslovàquia. L’AirCar, que pot arribar a velocitats superiors als 160km/h i a altituds de més de 2.500 metres, ha estat aprovat per l’Autoritat Eslovaca del Transport després de 70 hores de proves de vol i més de 200 enlairaments i aterratges, que n’han demostrat la seguretat.

A diferència d’alguns altres prototips en què treballen empreses d’arreu del món, l’AirCar no suposa un canvi en termes de sostenibilitat, ja que el seu motor BMW funciona amb gasolina normal i corrent. Tot i això, els seus creadors afirmen que no només és molt eficient en termes d’energia sinó que, gràcies a aquesta certificació, ben aviat podrà començar a produir-se en sèrie.

L'AirCar circulant per terra | Klein Vision
L’AirCar circulant per terra | Klein Vision

El passat mes de juny, l’AirCar va completar un vol de 35 minuts, connectant els aeroports internacionals de Nitra i Bratislava, a la mateixa Eslovàquia. Això, afirmen des de l’empresa, “és la confirmació final de la nostra capacitat de canviar per sempre els viatges a mitjana distància”. De fet, segons van explicar, tenen la intenció d’establir el més aviat possible un servei de taxis voladors entre Londres i París.

Els cotxes que poden circular per carretera i alhora, quan calgui, convertir-se en aparells voladors són, doncs cada dia més a prop de ser una realitat tangible. En el cas de l’AirCar, el procés per passar del desplaçament terrestre a l’aeri només dura dos minuts i quinze segons. El seu principal competidor, en termes de desenvolupament i permisos, és el PAL-V Liberty, que té permís per circular per carretera per Europa i està mirant d’aconseguir el certificat de l’Agència de Seguretat Aèria de la Unió Europea.

Tot i això, no sembla que el futur hagi de ser ple d’aquest tipus de vehicles sinó, més aviat, que seran un producte de nínxol, emprat d’una manera semblant, però més barata, silenciosa i estesa, que els helicòpters. Al cap i a la fi, l’AirCar, sense anar més lluny, requereix una llicència de pilot d’avió per a volar. Malgrat tot, hi ha algunes empreses que treballen en altres alternatives, com l’enlairament i aterratge en vertical o fins i tot els taxis aeris sense pilot.

Més notícies
La moto voladora XTurismo | ALI Technologies
Motos voladores: la darrera alternativa al transport terrestre al Japó
Una start-up vol posar-les a la venda per gairebé 600.000€
Prototip d'aerotaxi elèctric d'AAM | ACN
Un taxi aeri elèctric, alternativa sostenible per a trajectes curts
És la proposta de la startup catalana AAM, que afirma que cada usuari podria estalviar 200-300 hores de viatge anuals
Taxis voladors que funcionen amb hidrogen: una opció sostenible per al futur
Les seves prestacions, superiors a les dels vehicles elèctrics, permetrien recórrer més distància amb més càrrega i servir per a transport de mercaderies o per a emergències (ambulàncies, rescats...)
Els cotxes voladors, aliats potencials en la lluita contra el canvi climàtic
La comparació entre la despesa d'energia dels vehicles elèctrics terrestres i la dels prototips dels aeris indica que els segons poden ser més eficients en algunes circumstàncies
Simulació d'un vehicle propulsat per les rodes AERO
Presenten la primera roda que també serveix de propulsor per a cotxes voladors
El disseny de l'AERO està pensat perquè es col·loqui en posició horitzontal i permeti passar de la conducció terrestre al vol sense interrupcions

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa