Una start-up japonesa va llençar al mercat, aquest dimecres, la que vol que sigui una nova alternativa al transport terrestre, pensada especialment per a motoristes. ALI Technologies ha posat a la venda la seva XTurismo Limited Edition, una motocicleta voladora –de fet, aerolliscadora– que, segons diuen, pot desplaçar-se durant 40 minuts a una velocitat de fins a 100 quilòmetres per hora en una sola càrrega, una autonomia poc espectacular però suficient per a les necessitats diàries de gran part de la població urbana del Japó.

ALI Technologies compta amb el suport de Mitsubishi i també del futbolista Keisuke Honda, conegut a Europa pel seu pas per l’AC Milan entre els anys 2014 i 2017. Segons el seu pla de negoci, esperen haver fabricat unes 200 motos voladores a mitjans de l’any vinent. L’aparell pesa uns 300 quilos i està equipat amb un motor convencional i també amb quatre motors elèctrics.

A Tòquio hi viuen 14 milions de persones, el doble que a una ciutat com Londres, i això sense comptar la seva àrea metropolitana, que arriba gairebé als 40 milions d’habitants. Per tant, és fàcil d’imaginar com de difícil és desplaçar-s’hi amb vehicle privat. El problema, és clar, és que no tots els motoristes nipons podran adquirir aquesta moto voladora, ni tan sols si ho volen, perquè el seu preu de llançament és de 586.000€.

A més, també hi ha un altre obstacle, per bé que pot ser temporal: la llei japonesa, a dia d’avui, prohibeix que cap aparell voli per sobre de les carreteres. Tot i això, des de l’empresa esperin que la situació canviï i, a més, també confien que el vehicle sigui adquirit per equips de rescat per tal d’arribar a zones inaccessibles. El seu objectiu a llarg termini és continuar amb la seva expansió posant la XTurismo a la venda al Regne Unit, on de moment encara no podria circular però on, pensen, un canvi al Japó podria ser vist com una senyal.

La moto voladora XTurismo | ALI Technologies

Els vehicles voladors, fins fa poc exclusius de la ciència-ficció, estan cada cop més a prop de ser una realitat, amb propostes tant per a transport públic –especialment taxis– com privat apareixent cada vegada més sovint i aprofitant totes les tecnologies que hi ha a l’abast per revolucionar no només la font d’energia emprada per al transport sinó, també, la superfície.

Nou comentari