MonPlaneta
Es busca un pilot per al cotxe més ràpid del món

El cotxe més ràpid que s’ha fabricat mai, el Bloodhound, necessita un pilot que l’ajudi a batre el rècord del món de velocitat. Segons informa la cadena britànica BBC, el vehicle està esperant algú que no només tingui el valor i l’habilitat per conduir una màquina capaç d’arribar als 1.300 quilòmetres per hora, sinó també algú amb el múscul econòmic –o el patrocini– per tornar-lo a posar a punt i fer-lo córrer més del que cap altre cotxe ha corregut mai.

Un projecte que costarà uns 11 milions d’euros

D’ençà de les darreres proves que va fer al desert del Kalahari, a Sud-àfrica, l’any 2019, el Bloodhound ha estat guardat al Museu del Transport de Coventry, a Anglaterra. La pandèmia de Covid-19, que va començar l’any 2020, va impedir que s’aconseguissin els diners necessaris per intentar batre el rècord el món però el líder de l’equip, Stuart Edmondson, afirma a la BBC que és ell moment de fer-ho.

Per tornar a fer córrer el Bloodhound i intentar batre el rècord del món, però, calen aproximadament uns 11 milions d’euros, i és per això que els seus propietaris volen que sigui el pilot qui ‘compri’ el seient per posar-se davant del volant. Això, és clar, i que tingui les aptituds necessàries per controlar un vehicle tan especial com aquest, que requereix una sèrie d’habilitats molt concretes entre les quals hi ha la de mantenir el cap fred en qualsevol situació.

Un nou pilot per a una nova era

Fins ara, el pilot del Bloodhound havia estat Andy Green, un antic pilot de la Reial Força Aèria (RAF) britànica que, el 1997, va establir el que encara és el rècord del món de velocitat en vehicle terrestre: 1.228 quilòmetres per hora. Ara deixarà el cotxe en mans d’un nou pilot, per bé que no es desvincularà del projecte sinó que continuarà aportant la seva expertesa com a consultor i conseller.

El propulsor principal del vehicle és un motor a reacció EJ200 com el que duen els caces Eurofighter | Bloodhound
El propulsor principal del vehicle és un motor a reacció EJ200 com el que duen els caces Eurofighter | Bloodhound

Un cotxe amb el motor d’un Eurofighter

Pel que fa al cotxe, es troba en bon estat. Després de les proves de 2019, en què el Bloodhound va arribar a una velocitat de 1.010 quilòmetres per hora, alguns dels components més delicats del vehicle van ser desmuntats i guardats en un lloc segur perquè no es deterioressin. Això inclou el motor a reacció del cotxe, un Eurojet EJ200 dissenyat, originàriament, per als caces de combat Eurofighter. El secretari de Defensa britànic, Grant Shapps, ja ha assegurat que, si el Bloodhound vol tornar a córrer, tornarà a tenir el motor.

Abans d’això, però, tot el Bloodhound s’hauria de desmuntar i tornar a muntar per assegurar que es troba en les millors condicions possibles. Tot i que les proves de 2019 ja el van situar com un dels vuit cotxes més ràpids que hi ha hagut mai, per superar el rècord cal que estigui en perfecte estat, i és per això que es calcula que, si s’intenta batre el rècord del món, serà l’estiu de 2025.

Un secret amagat per a un rècord lliure d’emissions

El cotxe, a més, guarda un as a la màniga: a més de l’EJ200, també va ser dissenyat per dur un coet monopropulsor. A les proves de 2019, aquesta unitat no havia estat instal·lada, i és això que s’espera que, amb tots dos motors, pugui superar de llarg l’actual rècord del món. Per bé que en aquests temps els rècords de velocitat puguin semblar obsolets, Stuart Edmondson creu que no i, a més, recorda que la marca es batrà sense fer servir ni una sola gota de combustibles fòssils. Serà, doncs, el primer rècord del món de velocitat terrestre lliure d’emissions.

Més notícies
Proposen una forma de viatjar per l’espai a velocitats inimaginables fins ara
La tècnica es basa en un principi semblant a l'assistència gravitatòria -l'anomenat efecte fona-, que es fa servir des de finals dels anys cinquanta, però aplicat als forats negres
Aquestes petites gambes poden fer petar les seves pinces a una velocitat increïble | J. Harrison
Les ‘gambes pistola’ joves són els animals més ràpids del mar
Són 20 cops més veloces que els adults, que poden trencar la barrera del so amb les pinces
L'hidroavió elèctric que va ser provat amb èxit per Harbour Air
Completat el primer vol comercial d’un avió que funciona només amb energia elèctrica
Aquest vol de prova obre, segons els seus responsables, la tercera era de l'aviació, l'elèctrica, que podria desplegar-se "en un futur molt proper"
Reproducció artística de la vela solar de la sonda japonesa IKAROS | Andrzej Mirecki
Proposen fer servir làsers per enviar una sonda a Alfa Centauri en només vint anys
Un equip d'investigadors de la Universitat Nacional Australiana creu que seria possible aconseguir velocitats enormes fent servir aquesta tecnologia

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa