L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha anunciat la creació d’una taula metropolitana que estudiarà si és viable establir un servei de motos elèctriques compartides que vagi més enllà de la ciutat de Barcelona. L’objectiu serà consensuar les característiques centrals d’aquest servei amb el sector i, si es pot, fer una proposta aquest mateix any.

Entrant en detall, es volen identificar qüestions “rellevants i necessàries” pel que fa a la limitació d’operadors, els requisits per a empreses i usuaris, les zones restringides, les plataformes de serveis o els règims sancionadors. Actualment a Barcelona hi ha deu operadors i la meitat també ofereixen serveis en algun altre municipi metropolità.

El total de llicències en ús són 6.040, que es van repartir entre les empreses que complien els requisits. Aquest sistema va provocar queixes entre els operadors, que afirmen que cal una massa crítica per fer rendibles les motos elèctriques compartides. Les empreses que oferien aquest servei amb anteriorirat, com per exemple Cooltra, van haver de reduir molt les flotes per ajustar-se a la normativa municipal.

Moto compartida | Cityscoot
Moto compartida | Cityscoot

Aquest pas havia de ser l’avantsala de la regulació dels patinets compartits però, fa prop d’un any, l’aleshores regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, va reconèixer que la fórmula del concurs era dubtosa perquè no volien repetir el cas de les motos i que fins i tot es plantejaven no convocar-lo si el número d’empreses participants no s’acotava. “No apostes per una ciutat com Barcelona si només pots tenir 100 motos al carrer”, va admetre. A més, també va comentar que TMB es plantejava entrar en aquest segment, juntament amb el de les bicis i els cotxes compartits.

Finalment, l’ens metropolità es proposa una “gestió òptima” del servei compartit de motos i garantir “l’ordre i el control” en l’ús dels espais públics metropolitans “de manera equilibrada i sostenible”. De moment, dimarts va presentar la proposta de creació de la taula al Consell de la Mobilitat i els seus membres es definiran durant els propers dos mesos abans de constituir-se entre març i abril. En podran formar part empreses de motosharing, associacions de mobilitat compartida, administracions públiques i experts del sector, entre d’altres. També es permetrà la participació ciutadana a través d’una web durant quatre mesos.

El Pla Metropolità de Mobilitat Urbana 2019-2024 preveu que la mobilitat compartida serà clau en el model de les metròpolis del futur i que l’AMB ha de promoure’n la implantació. Pel vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’ens, Antoni Poveda, és “una alternativa i un complement de mobilitat” que permet “accedir a vehicles” quan cal, satisfent les necessitats, optimitzant-ne l’ús i sense que calgui tenir-ne en propietat. En ser elèctrics, a més, permeten una mobilitat “més sostenible i promoure els vehicles amb energies netes”.

Més notícies

La UOC analitzarà el transport compartit a Barcelona per optimitzar-lo

La recerca vol millorar la presa de decisions per estalviar energia i temps i millorar la seguretat
:  - Mobile
La moto voladora XTurismo | ALI Technologies

Motos voladores: la darrera alternativa al transport terrestre al Japó

Una start-up vol posar-les a la venda per gairebé 600.000€
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa