MonPlaneta
Prendre cafè després de l’embaràs redueix el risc de diabetis tipus 2

El consum de cafè després de l’embaràs redueix el risc de desenvolupar diabetis de tipus 2, segons un estudi elaborat per investigadors liderats per la Universitat Nacional de Singapur i publicat a la revista ‘American Journal of Clinical Nutrition’. El treball, que ha analitzat a fons la diabetis gestacional i els seus efectes, ha establert que aquesta afecció mèdica es relaciona amb deu cops més probabilitats de patir diabetis posteriorment.

Concretament, l’estudi ha establert que, en comptes de consumir begudes ensucrades, beure entre dues i cinc tasses de cafè al dia pot ser un substitut més efectiu alhora d’endarrerir el desevolupament de la malaltia. Segons creuen els científics, això es pot deure a alguns components bioactius del cafè, com ara els polifenols, que són presents en altres aliments com la fruita, els vegetals, l’oli o els cereals i que tenen efectes beneficiosos per la salut.

La relació entre cafè i diabetis no s’havia estudiat específicament en embarassades

Una relació que no s’havia estudiat mai

De fet, ja se sabia que el cafè redueix el risc de patir diabetis tipus 2 en la població general, però no s’havia estudiat si tenia el mateix efecte en les persones que pateixen diabetis gestacional. És per això que aquests investigadors van fixar-se en els efectes del consum de cafè a llarg termini després d’aquesta complicació de l’embaràs, concretament el risc de desenvolupar un tipus de diabetis que és el més habitual i que suposa entre un 90% i un 95% dels casos.

Resultats molt clars

A l’estudi, es van examinar les dades recollides durant més de 25 anys a més de 4.500 dones majoritàriament blanques i que havien patit diabetis gestacional. Així, es va poder veure les associacions a llarg termini entre el consum de cafè i el risc de diabetis tipus 2. Segons sembla, prendre cafè té una relació lineal inversa amb el risc de diabetis. En comparació amb les persones que no en bevien, les que prenien un cafè al dia, entre dos i tres cafès i de quatre en amunt tenien un risc un 10%, un 17% i un 53% més baix.

Tassa de cafè sol | Pixabay
Els resultats semblen que estableixen una associació clara | Pixabay

Aquest estudi es fixa en el cafè amb cafeïna ja que, pel que fa al descafeïnat, el número de participants que en consumien era massa baix com per establir una relació significativa. El que sí que és important és que, a més, substituir les begudes amb edulcorants artificials o ensucrades per cafè també redueix el risc de diabetis en un 10% i un 17%, respectivament.

Les dades deixen algunes preguntes importants

Així doncs, sembla que el cafè té beneficis clars a l’hora de reduir el risc de patir diabetis de tipus 2, no només en la població general sinó també en les persones que havien patit diabetis gestacional. No obstant això, els investigadors apunten que hi ha factors com el tipus de cafè i les formes de consum que poden tenir una influència important que no s’ha detectat i que, a més, cal anar amb compte amb el cafè ja que, en excés, és ben sabut que té efectes perjudicials.

Més notícies
Una sola píndola podria substituïr les injeccions d'insulina en persones amb diabetis

Nou avenç cap a la creació d’una píndola d’insulina per a diabètics

Uns investigadors informen de resultats prometedors en rates
:  - Mobile
Quan dormim, el cos es repara i endreça | D.P.

Dormir menys de cinc hores al dia té efectes greus en la salut

Un nou estudi identifica diversos problemes crònics relacionats amb la falta de son
:  - Mobile
Dormir amb llum pot tenir conseqüències molt greus per a la salut | Piqsels

Un estudi relaciona la contaminació lumínica mentre dormim amb la diabetis

L'exposició a la llum artificial durant el son pot fer que correm més risc de desenvolupar aquesta malaltia
:  - Mobile
Alimentar-se de nit i amb aliments alts en greixos té efectes negatius en el nostre rellotge biològic

Sopar massa tard s’associa a l’augment de pes i a la diabetis

Un equip d'investigadors ha descobert per què
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa