L’estació espacial de la Xina ja està acabada

L’estació espacial xinesa Tiangong ja està acabada. Aquest passat dimarts el tercer i darrer mòdul es va acoblar a la resta de la plataforma, completant el segon laboratori que hi ha a l’òrbita terrestre. Segons un article publicat a ‘Nature’, s’espera que durant la seva vida útil, de com a mínim 10 anys, s’hi facin més de 1.000 experiments científics, en els quals s’estudiaran els efectes de la microgravetat en els éssers vius i el comportament del foc, entre d’altres.

Una plataforma oberta a altres països

Els xinesos no seran els únics que hi tindran accés, ja que el país ha triat nou experiments internacionals en un projecte col·laboratiu amb les Nacions Unides amb participació del Japó, Rússia, l’Índia i Mèxic, entre d’altres. El tercer mòdul precisament, anomenat Mengtian, serà un dels dos on es faran els experiments, juntament amb el mòdul Wentian, que va ser llançat el juliol passat. Tots dos estan acoblats al mòdul central, Tianhe, llançat l’abril de 2021 i on ara mateix viuen tres persones.

Un coet xinès Llarga Marxa, construït com a míssil balístic intercontinental però que també està sent emprat en l'exploració de l'espai | Pixabay
Un coet xinès Llarga Marxa, construït com a míssil balístic intercontinental però que també està sent emprat en l’exploració de l’espai | Pixabay

En total, la Tiangong té més de 20 minilaboratoris amb equipament de tot tipus, de cambres de fred i forns d’altes temperatures a làsers i un rellotge atòmic òptic. En alguns d’ells es faran experiments com els que s’han fet a l’Estació Espacial Internacional, i unes instal·lacions fora de la plataforma orbital permetran estudiar els efectes de la radiació còsmica. De fet n’hi haurà que seran iguals, per veure si els resultats són els mateixos.

Més d’una vintena de projectes en marxa

A dia d’avui, hi ha més de 25 projectes que ja s’estan duent a terme, que estudien aspectes com l’efecte de la microgravetat a cèl·lules, ossos i músculs. A més, segons els mitjans oficials xinesos, la tripulació es va endur 12.000 llavors de diversos cultius i fongs per exposar-los a la radiació còsmica i la microgravetat durant sis mesos abans de tornar-les a la Terra i plantar-les per veure com creixen. Algunes d’elles ja han començat a germinar a la Xina.

La Xina vol tenir el seu propi sistema de defensa planetària