Troben un meteorit de gairebé 8 quilos a l’Antàrtida

Un equip internacional d’investigadors ha trobat un meteorit de gairebé 8 quilos a les planures glaçades de l’Antàrtida. Tal com informa la cadena nord-americana ‘CNN’, és un dels més grossos que s’hi ha descobert mai i serà estudiat per conèixer-ne l’origen. A més d’aquesta gran roca caiguda de l’espai, els científics també n’han trobat quatre més.

Un dels 300.000 meteorits que poden quedar per descobrir al continent glaçat

Aquest meteorit és un dels només 100 d’una mida com aquesta que s’han trobat a l’Antàrtida. Amb 7,7 quilos de pes, destaca damunt de gairebé tota la resta dels 45.000 que s’han trobat fins ara. Segons els estudis per satèl·lit que s’han fet al continent glaçat, a més, encara queden aproximadament 300.000 meteorits per trobar. Si bé les condicions que cal suportar per sortir a buscar aquestes roques caigudes de l’espai són extraordinàriament dures, també és cert que, en un paisatge glaçat com el de l’Antàrtida i per la seva acumulació de neu i gel, localitzar-los i identificar-los acostuma a ser molt més fàcil i ràpid que a cap altre lloc del món.

La recerca de meteorits a l'Antàrtida es fa en unes condicions molt dures però també té avantatges importants | Maria Valdés
La recerca de meteorits a l’Antàrtida es fa en unes condicions molt dures però també té avantatges importants | Maria Valdés

Una porta a estudiar l’origen i l’evolució del Sistema Solar

La roca està sent traslladada al Reial Institut Belga de Ciències Naturals, a Brussel·les, per bé que la CNN apunta que una de les membres de l’expedició que la va trobar, la investigadora Maria Valdés de la Universitat de Chicago (Estats Units) n’ha agafat mostres per fer-ne anàlisis. Els estudis d’aquest meteorit permetran avançar en la cosmoquímica, que permet estudiar l’origen i l’evolució del Sistema Solar a través de la composició química de roques com ara els meteorits. Sabent-ne la composició i també l’antiguitat, es pot mirar de descobrir d’on venia i com ha evolucionat amb el temps.

Un meteorit, amb el seu aspecte cremat habitual, sobresurt entre la neu i el gel de l'Antàrtida