MonPlaneta
L’Unesco adverteix que és perillós permetre els mòbils a les escoles

L’Unesco, l’agència de les Nacions Unides de l’educació, la ciència i la cultura, adverteix que és perillós permetre els telèfons mòbils intel·ligents a les escoles. Segons informa la cadena pública britànica BBC, el seu darrer informe ‘2023 Global Education Monitor’ afirma, en paraules del seu autor, Manos Antoninis, que “només té un lloc a l’escola la tecnologia que dóna suport a l’aprenentatge”, i llista els riscos que suposa per als alumnes que aquests aparells, pràcticament omnipresents, siguin a les aules.

Distracció però també problemes amb la privacitat i el ‘bullying’

L’informe explica que els telèfons mòbils a les aules no només són una font de distracció, cosa que ja eren des de la seva aparició, sinó que també posen en perill la privacitat dels alumnes i són un vehicle per al ciberbullying. No obstant això, continua, menys d’una quarta part dels països del món tenen lleis o regulacions que prohibeixin els mòbils a les escoles deixant, com a molt, la decisió en mans dels directors dels centres d’ensenyament com a part de la normativa interna.

Adolescent fent servir un telèfon mòbil | Pxhere
El mòbil no només és una distracció sinó que posa en perill la privacitat dels estudiants i permet que siguin víctimes de ciberbullying | Pxhere

Prohibir-los té efectes positius en el rendiment acadèmic

En declaracions a la BBC, Antoninis explica que la idea no és protegir completament els estudiants de la tecnologia sinó que els països haurien de prendre mesures per deixar clar quin tipus de tecnologia està permesa a les escoles. En aquest sentit, el mateix informe recull com diversos estudis han mostrat que la prohibició dels telèfons mòbils a les escoles té un efecte positiu directe en el rendiment acadèmic dels estudiants.

Alguns països europeus ja els han prohibit o ho faran aviat

El debat, doncs, torna a ser sobre la taula. La BBC recorda, per posar exemples propers de països on sí que s’estan posant límits a la presència dels telèfons mòbils a les aules, que França va prohibir-los, per bé que fent excepcions per als estudiants amb discapacitats o quan els aparells s’hagin de fer servir amb finalitats didàctiques. L’any vinent, a més, els Països Baixos també prohibiran als centres de secundària no només els telèfons mòbils sinó també les ‘tablets’ i els telèfons intel·ligents.

Més notícies
Una dona vella amb un llibre a les mans / Piqsels
L’educació podria no ajudar a evitar el deteriorament cognitiu
Un nou estudi contradiu una de les concepcions més arrelades en aquest camp
Treballar en la conscienciació ambiental d’infants i joves perquè coneguin les limitacions dels recursos del planeta / Shutterstock
Fer front a la crisi climàtica, un repte educatiu
PUBLIREPORTATGE
Aquest robot és capaç d'aprendre a cuinar mirant vídeos, una capacitat sorprenent i que sembla de ciència-ficció | Universitat de Cambridge
Creen un xef robòtic que aprèn a preparar plats mirant vídeos de cuina
Els seus inventors el van programar amb vuit receptes que va poder identificar i reproduir
Diverses proves del robot de reservori físic | AIP
Ensenyen un robot a pensar com un humà
Uns investigadors estimulen elèctricament un cultiu de neurones connectats a una màquina

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa