Hyperloop One, l’empresa que estava desenvolupant el que era considerat el ‘transport del futur’, ha posat punt i final a aquest somni, si més no de moment. Segons explica ‘Bloomberg’ l’antiga Virgin Hyperloop s’està desfent dels darrers treballadors i venent tots els actius del que havia de ser una mena de ‘metro’ supersònic que ens transportés per tubs gairebé al buit a velocitats altíssimes.

El més gran dels projectes d’aquest tipus

Des que va ser fundada l’any 2014, l’empresa havia aconseguit uns 450 milions de dòlars en inversions, cosa que l’havia convertit en el més gran de tots els projectes que volien construir un ‘hyperloop’. El seu final, doncs, sembla que acaba pràcticament del tot amb una història que va començar l’any 2013 quan Elon Musk va publicar un article on teoritzava que fent servir un tub gairebé al buit es podrien fer moure càpsules d’alumini plenes de passatgers o mercaderies a velocitats superiors als 1200km/h.

El CEO de Tesla, Elon Musk, en una imatge d'arxiu | Daniel Oberhaus
Elon Musk va ser el primer a proposar que era possible desenvolupar aquesta tecnologia | Daniel Oberhaus

La idea va fer que inversors i enginyers d’arreu del món es posessin a treballar en diversos projectes que miraven de convertir la visió de Musk en realitat. En el cas de Virgin Hyperloop, va ser creada com a Hyperloop Technologies, després va ser rebatejada com a Hyperloop One i, encara més tard, s’hi va afegir el nom de Virgin quan va ser adquirida per l’empresa de Richard Branson.

Un inici prometedor i una llista enorme de problemes

Amb unes inversions molt grans i uns plans ambiciosos, semblava que si algú havia d’aconseguir desenvolupar el primer ‘hyperloop’ comercial seria Virgin Hyperloop. El fet, però, és que durant els darrers anys la companyia ha tingut problemes de tot tipus, especialment per continuar rebent diners amb una promesa de resultats llunyans. No obstant això, Virgin Hyperloop va fer avenços importants com construir un circuit de proves a Nevada (Estats Units), i el 2020 va fer la primera i única prova amb passatgers, per bé que la càpsula no va passar dels 160km/h.

Richard Branson viatjant a l'espai | Virgin Galacticv
Richard Branson va ser un dels grans impulsors del projecte | Virgin Galactic

Precisament, la pandèmia de Covid-19 va suposar un cop duríssim per al projecte: aquell mateix any gairebé tot els alts càrrecs i fundadors d’Hyperloop One va abandonar-lo i, després de decidir dedicar-se al transport de mercaderies en comptes de persones, es va eliminar el ‘Virgin’ del nom.

Els avenços aconseguit passen a ser propietat d’una empresa de Dubai

Així doncs, tot i que la tecnologia sembla que és tècnicament possible de desenvolupar, fins ara només ha trobat problemes i, ara, un dels seus principals impulsors deixarà d’existir. Pel que fa al que havia aconseguit Virgin Hyperloop fins ara, un l’empresa hagi estat liquidada tota la seva propietat intel·lectual passarà a ser propietat de DP World, un gran operador portuari de Dubai que, a dia d’avui, n’és l’accionista majoritari.

Més notícies
Virgin Hyperloop
Virgin presenta un nou vídeo del seu Hyperloop, “el mitjà de transport del futur”
L'empresa afirma que està a punt per dur passatgers a més de 1.000km/h de manera regular
Tornar a introduir les veles pot ser una gran ajuda per reduir les emissions de la navegació marítima | Wallenius Marine
Troben com millorar l’ús de les veles per a un transport marítim sostenible
Les condicions meteorològiques són el gran problema d'aquesta estratègia de reducció d'emissions
Els canvis en la mobilitat continuaran aquest 2023 per dur-nos un futur més sostenible
Cinc tendències en mobilitat i transport claus pel 2023
La consultora catalana CINESI analitza la situació actual per veure què ens espera
Un vaixell contenidor de Maersk | Wikimedia Commons
El sector del transport marítim promet ser neutral en carboni el 2050
Les reaccions davant d'aquest anunci, però, han estat molt diverses

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa