Hyperloop One, l’empresa que estava desenvolupant el que era considerat el ‘transport del futur’, ha posat punt i final a aquest somni, si més no de moment. Segons explica ‘Bloomberg’ l’antiga Virgin Hyperloop s’està desfent dels darrers treballadors i venent tots els actius del que havia de ser una mena de ‘metro’ supersònic que ens transportés per tubs gairebé al buit a velocitats altíssimes.
El més gran dels projectes d’aquest tipus
Des que va ser fundada l’any 2014, l’empresa havia aconseguit uns 450 milions de dòlars en inversions, cosa que l’havia convertit en el més gran de tots els projectes que volien construir un ‘hyperloop’. El seu final, doncs, sembla que acaba pràcticament del tot amb una història que va començar l’any 2013 quan Elon Musk va publicar un article on teoritzava que fent servir un tub gairebé al buit es podrien fer moure càpsules d’alumini plenes de passatgers o mercaderies a velocitats superiors als 1200km/h.

La idea va fer que inversors i enginyers d’arreu del món es posessin a treballar en diversos projectes que miraven de convertir la visió de Musk en realitat. En el cas de Virgin Hyperloop, va ser creada com a Hyperloop Technologies, després va ser rebatejada com a Hyperloop One i, encara més tard, s’hi va afegir el nom de Virgin quan va ser adquirida per l’empresa de Richard Branson.
Un inici prometedor i una llista enorme de problemes
Amb unes inversions molt grans i uns plans ambiciosos, semblava que si algú havia d’aconseguir desenvolupar el primer ‘hyperloop’ comercial seria Virgin Hyperloop. El fet, però, és que durant els darrers anys la companyia ha tingut problemes de tot tipus, especialment per continuar rebent diners amb una promesa de resultats llunyans. No obstant això, Virgin Hyperloop va fer avenços importants com construir un circuit de proves a Nevada (Estats Units), i el 2020 va fer la primera i única prova amb passatgers, per bé que la càpsula no va passar dels 160km/h.

Precisament, la pandèmia de Covid-19 va suposar un cop duríssim per al projecte: aquell mateix any gairebé tot els alts càrrecs i fundadors d’Hyperloop One va abandonar-lo i, després de decidir dedicar-se al transport de mercaderies en comptes de persones, es va eliminar el ‘Virgin’ del nom.
Els avenços aconseguit passen a ser propietat d’una empresa de Dubai
Així doncs, tot i que la tecnologia sembla que és tècnicament possible de desenvolupar, fins ara només ha trobat problemes i, ara, un dels seus principals impulsors deixarà d’existir. Pel que fa al que havia aconseguit Virgin Hyperloop fins ara, un l’empresa hagi estat liquidada tota la seva propietat intel·lectual passarà a ser propietat de DP World, un gran operador portuari de Dubai que, a dia d’avui, n’és l’accionista majoritari.