Les empreses Carburos Metálicos i Solaris han fet una demostració del funcionament d’un autobús d’hidrogen a Tarragona, una prova que vol servir per demostrar el potencial i els avantatges d’aquesta tecnologia, plenament desenvolupada, en la descarbonització del transport. El recorregut, que ha tingut lloc aquest dijous, ha consistit en una ruta interurbana amb parada a les instal·lacions de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de la ciutat, per repostar amb hidrogen renovable produït a Tarragona mateix.

L’autobús tenia una capacitat d’unes noranta persones i, amb una sola càrrega, pot cobrir una distància de 350km. A més, a diferència d’algunes tecnologies emprades actualment en autobusos elèctrics, el dipòsit es pot reomplir del tot en només vuit minuts. La prova, que s’ha fet a la hidrogenera mòbil que Carburos Metálicos ha instal·lat a les cotxeres d’EMT, ha demostrat la facilitat i rapidesa del repostatge mentre que, per la seva banda, Solaris ha cedit un dels seus autobusos Urbino 12 Hydrogen, de fabriació en sèrie, per provar-lo.

Estació de repostatge d'hidrogen | Nikola
Estació de repostatge d’hidrogen | Nikola

Carburos Metálicos vol impulsar aquest sector energètic des del Camp de Tarragona, on produeix hidrogen renovable, tant al transport col·lectiu de persones com al de mercaderies, en el que suposa una de les seves línies estratègiques, en línia amb el seu compromís ‘Third by 30’ d’haver reduït un 33% les seves emissions de CO2 el 2030. Pel seu cantó, Solaris, dedicada des de fa 25 anys al disseny i fabricació d’autobusos, i que en produeix més de 1.600 cada any, es vol reivindicar com a líder en noves tecnologies després d’haver llançat el primer autobús 100% elèctric fa deu anys i, el 2019, el seu autobús d’hidrogen. D’aquests darrers, a finals d’any ja n’hi haurà 70 circulant per Europa i, el 2022, de moment s’ha confirmat la fabricació de 100 unitats més.

L’EMT busca solucions de transport verd i sostenible per a la seva flota, i l’hidrogen és al seu punt de mira. Com ha dit el seu president, Jordi Fortuny, és “una opció molt interessant” per tal d’“aconseguir zero emissions a la xarxa d’autobusos municipals de Tarragona”. Durant aquests dies, els conductors de l’EMT estan provant el vehicle en rutes reals per tal d’acumular coneixement i experiència i saber si l’ús d’aquest combustible a la ciutat és el més convenient.

Nou comentari