MonPlaneta
Presenten el primer vaixell de càrrega sense tripulació ni emissions
  • CA

La companyia noruega Yara International ha presentat el que podria ser el primer vaixell de càrrega sense emissions i totalment autònom, que farà el seu primer viatge abans de finals d’any. Segons informa la cadena nord-americana CNN, tot i que aquest primer viatge tindrà una tripulació reduïda per provar que tots els sistemes funcionen, el plan és que es monitoritzi sempre des de terra ferma.

Alimentat amb un motor elèctric, el vaixell va ser dissenyat per reduir les emissions d’òxids de nitrogen i diòxid de carboni sense que això afecti la seva funcionalitat. Havia de salpar l’any passat, però la pandèmia de Covid-19 va endarrerir els plans. Així, Yara se suma a Maersk, la companyia de transport marítim més important del món, que fa poc que va anunciar que havia encarregat vuit vaixells verds.

El transport de mercaderies per mar és essencial per al funcionament de l’economia mundial i suposa aproximadament un 3% de totes les emissions de gasos d’efecte hivernacle del món. El Yara Birkeland, com es diu el vaixell, pot dur 103 contenidors a una velocitat màxima de 13 nusos (uns 24km/h) i funcionarà gràcies a una bateria de 7MWh que té una capacitat un miler de cops superior a la d’un cotxe elèctric, que es carregarà al port i estalviarà 40.000 viatges en camió cada any.

El vaixell, però, no només serà més verd i no necessitarà tripulació, sinó que fins i tot s’espera que, en el futur, es desenvolupin sistemes de càrrega i descàrrega autònoms. Tot i això, els viatges del Birkeland seran de poca distància, ja que les travessies suposen un seguit de reptes molt grans, des de les necessitats energètiques fins el navegar autònomament en ports de mercaderies enormes.

Tot i això, també és possible que, més endavant, hi hagi vaixells autònoms comunicant-se entre ells per evitar problemes i que també duguin programes d’autodiagnòstic per identificar i reparar problemes en ruta.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa