La companyia Mercadona, compromesa amb els principis de l’Economia Circular, aposta pels recanvis als seus productes de perfumeria per reduir el plàstic i els seus residus. Aquesta mesura permet disminuir els residus d’envàs, ja que aposta per substituir el recanvi un cop s’ha esgotat el contingut del producte. D’aquesta manera, s’incentiva la reutilització del recipient original.

En concret, el recanvi del sabó de mans suposa eliminar més de 90 tones de plàstic a l’any, i la reutilització dels recipients de les noves cremes facials, elaborats principalment amb vidre, suposa evitar la producció de més de 277 tones de vidre a l’any

Aquesta novetat s’ha fet en col·laboració amb els proveïdors Totaler RNB, Rofersam i Iberfrasa, i s’emmarca dins de l’Estratègia 6.25 que Mercadona duu a terme des del 2019 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic als seus envasos, que tots siguin reciclables i gestionar tots els residus d’aquest material.

Així mateix, a més dels avantatges en l’aspecte mediambiental que suposa optar pels recanvis, la companyia aconsegueix abaratir la compra a client. En el cas del recanvi de les cremes facials, suposa gastar un 50 % menys, i en el del sabó de mans, que conté el doble de quantitat que l’envàs original, un 23 %.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d’actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d’aquesta política, col·labora amb més de 350 menjadors socials, 60 bancs d’aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals fa donacions diàriament, i participa en les campanyes de recollida d’aliments que aquestes entitats organitzen. De fet, el 2021 la companyia ha donat un total de 20.600 tones d’aliments, de les quals més de 5.300 a Catalunya.a totes aquestes entitats i organitzacions.

Igualment també col·labora estretament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, disposa d’un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l’optimització logística, l’eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

Des de l’any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Nou comentari

Comparteix