MonPlaneta
Menys de l’1% de la roba de segona mà es recicla per fer-ne de nova
  • CA

El saló 080 Barcelona va tancar aquest dijous la tercera edició purament digital, amb la sostenibilitat com a protagonista de les col·leccions presentades. Durant les darreres edicions s’ha pogut veure que cada cop més marques hi aposten, tant pels materials com per la versatilitat de les peces com per pensar en la qualitat i la solidesa en comptes d’en la producció a gran escala.

Segons la coresponsable del ‘track’ en Màrqueting de Moda i Luxe de l’escola de negocis TBS Barcelona, Cristina Proença, això darrer s’ha de tenir molt en compte ja que la majoria de marques presenten roba “destinada al pret-à-porter” i la indústria de la roba, en els darrers anys, ha esdevingut la segona més contaminant del món, per darrere de la petroquímica i amb un 6% de les emissions globals de CO2. Això, afirmen, és pitjor si tenim en compte que, segons un informe de Zalando, menys de l’1% de la roba de segona mà acaba reciclant-se per fabricar-ne de nova, incomplint els requisits dels consumidors pel que fa a economia circular. A més, només un 23% dels compradors arregla recurrentment les seves peces de roba tot i que el 63% voldria que tingués una vida més enllà del primer ús.

Imatge d'arxiu de la 080 Fashion Week
Imatge d’arxiu de la 080 Fashion Week

La popularització de l’anomenada ‘fast fashion’ ha permés que canviar de vestuari sigui cada cop més barat i fàcil però això també duu costos humans i ambientals molt grans, i els dissenyadors joves, que han viscut amb l’emergència climàtica, prefereixen pensar col·leccions amb poques peces, versàtils i de qualitat, perquè durin. Tot i això, segons TBS Barcelona no sembla que els hàbits de consum hagin de canviar, ja que la sostenibilitat encara queda per darrere del preu en les prioritats de compra, i això ha de ser impulsat per totes les parts de la cadena de valor, incloses les marques.

En aquest sentit, destaca el Fashion Pact, de 2019, on 200 empreses de la indústria de la moda, proveïdors i distribuïdors, que representen un 30% de la producció mundial, es van comprometre a aturar l’escalfament global, restaurar la biodiversitat i protegir els oceans, i per a això van establir set estratègies.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa