El 63% dels empresaris consideren els objectius de sostenibilitat empresarial una prioritat

S'ha duplicat el número d'executius que consideren "molt important" la responsabilitat social corporativa

EcoVadis, proveïdor de qualificacions de sostenibilitat empresarial, ha publicat el seu Baròmetre de les Compres Sostenibles 2021. L’estudi, que compta amb la col·laboració de l’Escola de Negocis de Stanford (Estats Units), mostra que el compliment dels objectius de sostenibilitat de les empreses ha passat a ocupar el primer lloc a l’agenda dels directius i executius. El 63% dels professionals afirma que és molt important, en comparació al 25% de fa dos anys.

“Molts temien que la pandèmia tingués un impacte negatiu en el progrés de la sostenibilitat mundial. El nostre estudi ha revelat el contrari: els compromisos i inversions en sostenibilitat s’han mantingut i fins i tot augmentat en el 93% de les organitzacions”, explica Pierre-François Thaler, cofundador i director general d’EcoVadis. “A mesura que reprenen la seva activitat, molts equips de compres s’estan adonant que apostar per pràctiques de compres sostenibles sòlides és essencial per reforçar la resiliència i crear valor”.

Una persona treballant a l'ordinador  | Europa Press
| Europa Press

Tot i que el compromís de les empreses ha crescut i la pressió pública ha augmentat arreu del món, el compliment dels objectius de sostenibilitat, especialment a la cadena de subministraments, continua sent una tasca pendent. Només el 48% dels proveïdors enquestats creu que les organitzacions compradores amb qui treballen estan realment compromeses amb la sostenibilitat i que, alhora, aquestes s’associen activament amb els seus socis per fomentar les pràctiques responsables a les seves relacions comercials. I el que és més alarmant, el 46% dels proveïdors indiquen que la sostenibilitat es important per als seus clients només sobre el paper, però que aquests compromisos no queden reflectits al treball conjunt.

Les conclusions del Baròmetre mostren com la sostenibilitat guanya terreny en una àmplia varietat d’aspectes empresarials:

  • A les seves estratèdies a dos o tres anys vista, les organitzacions de compres donen prioritat, en aquest ordre, a les qüestions laborals i de drets humans, seguides del medi ambient, les qüestions socials i l’ètica empresarial.
  • El 61% dels enquestats diuen que les qüestions socials seran “més importants” o “significativament més importants” els propers dos o tres anys.
  • El 63% de les empreses i el 71% dels proveïdors enquestats afirmen que la seva iniciativa de compra sostenible els ha ajudat a encarar la pandèmia.
  • El 69% dels enquestats té en compte el rendiment en sostenibilitat a l’hora de seleccionar nous proveïdors i renovar contractes, davant del 51% de 2019.
  • El 48% creu que la sostenibilitat tindrà un impacte financer net positiu al seu negoci, mentre un 47% espera que un enfoc sostenible suposi una millora de l’eficiència operativa i una reducció de costos.
Oficina  | Pxhere
Oficina | Pxhere

“En un període en què les pertorbacions derivades de la pandèmia i altres catàstrofes han dut moltes empreses a centrar la seva atenció a la creació de resiliència a les cadenes de subministrament, aquest informe ofereix als professionals respostes a quatre preguntes clau: què són exactament les compres sostenibles, qui hi ha de participar, per què s’han de fer i com es poden aconseguir”, exposa el professor Hau Lee, codirector de la Facultat d’Iniciativa d’Innovació a la Cadena de Valor de l’Escola de Negocis de Stanford.

Nou comentari