Les tripulacions d’easyJet duran uniformes fets d’ampolles de plàstic reciclades

Així se'n reutilitzaran mig milió cada any. El teixit es fabricarà amb energies renovables i tindrà una empremta de carboni un 75% menor que la del polièster

Com a part del seu compromís amb la sostenibilitat, la companyia aèria easyJet ha anunciat que a partir d’aquest mes les seves tripulacions començaran a dur uniformes fets amb ampolles de plàstic reicclades. Tailored Image farà servir un material d’alta tecnologia elaborat amb 45 ampolles per a cada uniforme complet. Així, la companyia espera fer servir mig milió d’ampolles cada any. Aquests uniformes no només reduiran residus de plàstic sinó que, a més, se’n fabricarà el teixit amb energies renovables i la seva empremta de carboni serà un 75% menor a la del polièster tradicional.

Adaptat a l’estil actual de l’aerolínia, la proposta d’uniforme es va provar l’any passat per comprovar-ne l’idoneïtat a la cabina. En comparació a l’alternativa no reciclada, és més resistent a l’abrasió i ofereix més elasticitat i durabilitat, reduint la necessitat de produir-ne més. A més del teixit, tots els elements relacionats amb la roba s’han substituït per alternatives reciclables o biodegradables: els tirants del coll, les pinces per a les camises… Tot plegat en la línia de l’empresa per reduir el plàstic a bord, en una mesura que se suma, per exemple, a l’eliminació de més de 27 milions d’articles de plàstic de l’oferta disponible a bord el 2020.

Des de l’any 200, easyJet ha reduït en més d’un terç les emissions de carboni per cada quilòmetre volat per pasatger, amb iniciatives com introduir estores, carrets i seients lleugers, les maniobres amb un sol motor o l’eliminació dels manuals en paper. El 2019, a més, es va convertir en la primera gran aerolínia del món en operar vols neutres en carboni a tota la seva xarxa, compensant les emissions a través d’esquemes acreditats com a mesura provisional mentre es desenvolupen noves tecnologies a què l’empresa dóna suport, com els avions híbrids, elèctrics o d’hidrogen.

Nou comentari