Desenvolupen unes noves bateries per a vehicle elèctric que poden durar més de 16 anys

Aquest avenç podria ser molt important per al futur de la transició energètica

Amb les vendes de vehicles elèctrics creixent a gran velocitat i un futur on la mobilitat haurà d’estar forçosament lligada a l’electricitat i, en menor mesura, a l’hidrogen, la disponibilitat d’electricitat en qualsevol moment i a qualsevol lloc és importantíssima. També és ben sabut, però, que les energies renovables com ara la solar i l’eòlica són irregulars i no es poden obtenir en les quantitats desitjades en els moments adients i que, per tant, cal trobar una manera d’emmagatzemar-les. A la revista ‘Nature Energy, el doctor Yu Zhu, de la Universitat d’Akron, als Estats Units, proposa un mètode nou i més estable per fer-ho.

Les bateries elèctriques actuals tenen dos inconvenients principals: el seu alt cost i els materials que fan servir, escassos i tòxics. Darrerament s’han proposat alternatives basades en materials orgànics, que es poden obtenir de fonts renovables i a un cos molt baix, però tenen un problema d’estabilitat que ha impedit que fossin implementades a gran escala. Aquí és on entren Zhu i el seu equip, que han desenvolupat la bateria més estable d’aquest tipus que s’ha fet fins al moment. Amb una conservació de més del 90% de la capacitat durant més de 6.000 cicles, podria durar més de setze anys a una càrrega diària.

Aquesta millora en l’emmagatzematge d’electricitat pot ser un canvi molt positiu per al futur de tot tipus d’aparells que funcionin amb electricitat, començant pels vehicles. Els seus desenvolupadors ja han presentat la sol·licitud de patent i continuaran investigant per escalar aquestes bateries i fer que tinguin el màxim d’aplicacions possibles.

Nou comentari