MonPlaneta
Un avió 100% elèctric bat dos rècords de velocitat
  • CA

Un avió totalment elèctric ha batut dos rècords mundials de velocitat i està a l’espera que encara se’n confirmi un altre, el tercer. Construït per la mítica companyia anglesa Rolls-Royce, el novembre de l’any passat l’aparell, batejat com “The Spirit of Innovation”, ha aconseguir una velocitat mitjana de 555,9km/h en tres quilòmetres i de 532km/h en quinze quilòmetres.

A través d’un comunicat, Rolls-Royce, que va dur a terme aquests vols de rècord en una pista de proves experimental del Ministeri de Defensa del Regne Unit, ha descrit l’èxit de l’avió com un “assoliment fantàstic” després que la Federació Mundial d’Esports Aeris confirmés els dos primers rècords.

El Spirit of Innovation | Rolls-Royce
El Spirit of Innovation | Rolls-Royce

Segons sembla, el Spirit of Innovation va superar el rècord anterior de velocitat mitjana en tres quilòmetres en més de 213km/h i, pel que fa a la velocitat mitjana en quinze quilòmetres, va superar la xifra més alta aconseguida fins aleshores en 292,8km/h. Encara hi ha, a més, dues dades igual de sorprenents però que, de moment, no han estat confirmades com a rècord.

En primer lloc, es va proclamar que l’avió havia ascendit fins a 3.000 metres d’alçada en 202 segons. Un cop fetes les verificacions corresponents, això podria ser un nou rècord, superant l’anterior en seixanta segons. En segon lloc, la velocitat més alta assolida durant aquestes proves, uns 623km/h, podria ser la més alta aconseguida mai per un vehicle elèctric, però en aquest cas no es va presentar oficialment perquè es tingués en consideració pels rècords.

El motor del 'Spirit of Innovation' | Rolls-Royce
El motor del ‘Spirit of Innovation’ | Rolls-Royce

Aquest avió, tota una proesa de la tecnologia, ha estat desenvolupat com a part del projecte ACCEL de Rolls-Royce, que compta amb el suport del govern britànic i vol mirar d’accelerar l’electrificació del transport aeri. En el cas del Spirit of Innovation, té un tren de potència de 400kW, equivalents a un 542CV, i la bateria energèticament més densa que s’havia fabricat mai per a un avió. De fet, amb la bateria de l’avió, es podrien carregar 7.500 telèfons.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa