MonPlaneta
Creen un dispositiu per analitzar la suor dels esportistes en temps real

Un equip d’investigadors de l’Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM-CSIC) han creat un dispositiu que és capaç d’analitzar en temps real el pH i els nivells de sodi (Na⁺) i potassi (K⁺) en la suor. La pràctica de l’esport està totalment estès a tots els nivells de la societat, des dels més joves fins als més grans. Aquest exercici físic provoca que els humans augmentin la producció de suor per regular la temperatura del cos, una suor que està composta per aigua, electròlit i metabòlits que es perden durant el procés de sudoració. Aquests compostos que es perden i s’enregistren gràcies a aquest nou dispositiu són una gran font d’informació per poder monitorar la salut dels esportistes i poder prevenir els efectes adversos de la deshidratació.

Meritxell Rovira, autora principal d’aquest estudi, explica que una de les claus de la investigació era “dissenyar un protocol rigorós per obtenir informació precisa i fiable”. La investigadora assenyala que “en la fisiologia de la suor hi intervenen milers de factors interns i externs”.

Una imatge d’aquest nou dispositiu | IMB-CNM

Un èxit de resultats

La investigació ha estat tot un èxit segons relaten els investigadors. Es va estudiar els resultats obtinguts de l’exercici físic amb el nou dispositiu, en temps real, i es va demostrar que hi havia un augment progressiu de la concentració de sodi i de la taxa de sudoració mentre que, per altra banda, els nivells de potassi i del pH es mantenien estables. Els investigadors van agafar les dades recollides en temps real amb les mesures puntuals dels dispositius comercials i els resultats de la comparació mostren una concordança entre les dades del nou dispositiu i els comercials, un fet que demostra que el nou sensor té una gran eficàcia per monitorar en temps real els diversos biomarcadors que genera la sudoració.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa