Colau reclama a l’Estat els 540 milions d’euros que ha deixat d’invertir en transport públic

L'Ajuntament de Barcelona denuncia que la inversió del govern espanyol en trasport públic metropolità els últims 7 anys s'ha reduit un 45%

Bus Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona aposta per un model de ciutat més sostenible que permeti afrontar el repte de millorar la qualitat de vida de les persones, fent una ciutat més habitable i saludable. El Govern municipal treballa per donar compliment als objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018 de fomentar els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta i reduir el vehicle privat.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Barcelona manifesta la necessitat de treballar per a disminuir els nivells de contaminació atmosfèrica i subratlla la mobilitat com un dels elements clau per combatre la generació de partícules contaminants. Garantir una transport públic de qualitat constitueix la millor alternativa als desplaçaments en vehicle privat.

Per oferir aquest servei a la ciutadania és necessari comptar amb un sistema adient de transport públic que no depengui en el seu finançament de les fluctuacions en les inversions de les administracions implicades. Espanya és l’únic país europeu que no té una llei estatal de finançament en aquest àmbit i a més, les prioritats d’inversió no estan orientades al transport públic de proximitat, quan precisament és el que utilitzen diàriament milions de persones.

En aquest marc, el sistema de transport públic metropolità ha experimentat una forta davallada de les aportacions per part de l’administració central de l’Estat en els darrers set anys, que contrasten amb l’augment realitzat per les administracions catalanes que integren l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Mentre que en el període 2010-2017 l’Ajuntament de Barcelona ha incrementat en un 86,7% les seves aportacions, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) un 21,8% i la Generalitat de Catalunya un 26,9%; el Govern de l’Estat ha fet una retallada del -45,8% en les seves aportacions al sistema. Això suposa que en els últims set anys, l’Estat ha deixat d’invertir un total de 540 ME en el transport públic metropolità de Barcelona. Aquesta xifra equival al deute que té el sistema. Cal recordar que l’Estat havia arribat a aportar 200 M€ d’euros any al sistema de transport públic de Barcelona.

Comentaris

    Vilatà 24 de Desembre de 2017 12:34
    Colau i Domènech, apa cap a Madrid i demanar els diners que s'han invertit allà on no rendeixen, ni falta que els hi feia. Crec que la posició dels comuns no és massa inteligent.
    Hoffa 24 de Desembre de 2017 14:31
    Però no era que tot és per culpa del procés, els corruptes del 3% i bla bla bla?
    Paco 24 de Desembre de 2017 16:35
    El ministro de Fomento sólo fomenta el carterismo
    Joan 24 de Desembre de 2017 17:39
    Que parli amb el PSOE
    MARXEM JA 24 de Desembre de 2017 19:13
    Ara Colau? Per què no ho feies públic abans de les eleccions? Fa massa que se't veu el "plumero". Barcelonins a veure si apreneu la lliçó i la feu fora en les pròximes eleccions, igual que els lleidatans amb l'Àngel Ros i els tarraconins amb el Ballesteros.

Nou comentari