MonPlaneta
Una macroinstal·lació fotovoltàica ha estalviat 1800 tones de CO2
  • CA

Quan l’any 1876, August Kuentzmann Damm va fundar a Barcelona la seva primera fàbrica de cervesa, poc devia imaginar-se que poc més de 140 anys després, a més de cervesa, faria energia i aquesta seria neta.

Això és el que passa al terrat de la fàbrica de Damm al Prat del Llobregat i també al del centre logístic d’Alfil Logistics que el grup té a Barcelona (ZAL). Gràcies a la instal·lació de les gairebé 10.000 plaques solars, es genera, cada any i des de ja en fa vuit, l’energia per abastir 1.000 cases.

L’energia fotovoltaica està en el punt de mira en aquests moments. I és que els experts en canvi climàtic i en escalfament global recorden que si a més de reduir la quantitat d’energia que consumim, no es busquen noves formes d’aconseguir-la sense contaminar com fins ara, el planeta no ho resistirà.

La súper instal·lació d’aquesta fàbrica del Prat no s’utilitza per autoconsum. L’energia que generen les quasi 10.000 plaques solars que suposen una superfície de més de 12.000 m2 entre El Prat i la ZAL (82.000 m2 de sòl per a la seva instal·lació), sumada a la cogeneració i tricogeneració, pràcticament seria suficient per la despesa energètica de la instal·lació, però en aquest cas s’aboca a la xarxa.

Això vol dir que els 2.200.000 kwh anuals que s’han generat des del 2009 han suposat un estalvi de gairebé 15.000 tones de CO2. I és així, perquè aquesta electricitat es produeix amb la llum del sol.

Instal·lar plaques solars no és barat a dia d’avui. Damm per exemple, hi va invertir prop de 10 milions d’euros, contribuint a l’estalvi d’emissió de CO2, en línia a la seva aposta per projectes respectuosos amb el medi ambient. En aquest sentit, el grup va crear el Departament d’Optimització Energètica, amb un equip distribuït pels diferents centres de producció de la companyia, que es dedica exclusivament a fer que les instal·lacions i l’empresa siguin més eficients en tots els aspectes.

Una mostra més de la iniciativa privada de moltes grans empreses que han constatat que la contribució a la sostenibilitat no és una moda. És un compromís. Amb el planeta i amb els seus clients i consumidors,

Mireu el vídeo d’aquesta informació aquí.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa