Un equip d’investigadors de la Universitat de Harvard, als Estats Units, afirma que menjar dues o més porcions d’alvocat cada setmana pot reduir en fins a un 16% el risc de patir malalties cardiovasculars. En un article publicat a la revista de l’Associació Americana del Cor, els científics estableixen que hi ha una correlació estadística clara entre el consum d’aquest fruit i la disminució dels problemes circulatoris i del cor.

Seguint 110.000 persones durant 30 anys

Per arribar a aquesta conclusió, els investigadors van analitzar dades provinents de dos grans estudis fets als Estats Units entre professionals de la salut. En total, van poder analitzar les dades de 41.000 homes i 68.000 dones entre els anys 1986 i 2016. Entre la molta informació sobre ells que hi havia disponible, hi havia qüestionaris sobre la seva salut, el seu estil de vida i també la seva dieta.

Els científics van controlar el número de casos de malalties cardiovasculars que succeïen durant els 30 anys d’estudi. Així és com van observar que els participants que menjaven dues o més porcions d’alvocat cada setmana –una porció és mig alvocat, uns 80 grams– tenien un risc de malaltia cardiovascular un 16% i un risc de malaltia coronària un 21% més baix que els qui no en menjaven gairebé mai.

Alvocat | Hippopx
Es considera una porció d’alvocat la ingesta d’uns 80 grams, és a dir, mig fruit | Hippopx

Inconvenients i alternatives

L’estudi està fet en un grup prou gran i amb un període de seguiment més que notable, i a més, també té en compte molts factors que poden influir en els resultats com ara la condició o no de fumadors dels participants, el seu pes, la seva activitat física i quins medicaments prenien. No obstant això, té algunes limitacions, com el fet que la majoria dels participants fossin professionals sanitaris blancs o que molta de la informació era fruit d’autoavaluacions.

En qualsevol cas, un estudi com aquest no pot demostrar al 100% una relació directa entre el consum d’alvocats i la salut cardiovascular sinó que, com passa en molts altres casos, només mostra una relació estadísticament significativa entre totes dues coses. També és cert, però, que els participants que menjaven més alvocat també tenien tendència a dur una dieta més sana, amb més fruita, verdures, cereals integrals i fruits secs, i també a fer més exercici físic.

Així doncs, i tenint en compte que els alvocats no són precisament l’aliment que més faci per la sostenibilitat, es pot tenir en compte aquest descobriment com una pista més de tot allò que ens pot ajudar a viure millor, fins i tot més enllà de l’alimentació.

Nou comentari

Comparteix