Un nou estudi, publicat a la revista ‘Food & Function’, apunta que el consum diari de nabius de grua milora la salut cardiovascular fins i tot en persones sanes. L’assaig s’ha fet en 45 persones (totes elles homes, això sí). Dividits en dos grups, a un se li va fer consumir de manera diària pols de nabius de grua fins a una quantitat equivalent a menjar-ne 100 grams cada dia. A l’altre grup, se li va donar placebo.

A més d’un fruit saborós, els nabius poden prevenir problemes cardiovasculars greus | Pixabay

Els resultats apunten que els qui van consumir nabius de grua van millorar significativa la dilatació mediada pel flux als seus vasos sanguinis, un indicador important de la funció tant del cor com de la circulació de la sang. De fet, aquest flux es considera un biomarcador sensible del risc de malalties cardiovasculars, ja que mesura com s’eixamplen els vasos quan augmenta la pressió sanguínia.

La doctora Ana Rodríguez-Mateos, del King’s College de Londres (Anglaterra) i autora de l’estudi, explica que l’augment dels polifenols i els metabòlits al corrent sanguini i la millora de la dilatació després de consumir nabius de grua indica com d’importants són en la prevenció de malalties cardiovascular. A més, el fet que els beneficis s’hagin observat amb una ingesta que es pot consumir diàriament converteix aquests fruits en un element important pel públic general.

Consumir 100 grams de nabius al dia, en diverses formes, no és excessivament difícil | Pxhere

Una solució senzilla

Consumir poca fruita i vegetals és un dels factors més significatius en el risc de malalties cardiovasculars, si més no dels que són fàcils de modificar. Aquest nou estudi se suma als anteriors que ja havien indicat que els polifenols tenen efectes positius sobre la salut cardíaca. A més, els nabius de grua en tenen d’alguns tipus amb propietats úniques.

L’estudi va comprovar que, després de la ingesta de l’equivalent de 100 grams de nabius de grua, la dilatació mediada pel flux millorava significativament al cap de dues hores fins i tot la primera vegada. Al cap d’un mes de menjar-ne cada dia, aquests benefici es mantenia, mostrant que els efectes són alhora immediats i a llarg termini.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa