Menjar un iogurt barrejat amb els cereals de l’esmorzar, de postres o per matar la gana. Una cosa tan senzilla com aquesta podria ajudar a controlar els problemes de pressió sanguínia, segons un estudi publicat a l”International Dairy Journal’ i elaborat per investigadors d’Austràlia i els Estats Units.

El treball va observar les associacions entre el consum de iogurt, la pressió sanguínia i el risc d’accidents cardiovasculars. La conclusió va ser que menjar-ne està relacionat amb uns nivells de pressió sanguínia més baixos en persones amb hipertensió. Una bona notícia pels més de 1.000 milions de persones al món que tenen aquest problema de salut, que augmenta el risc de patir atacs de cor o embòlies, una de les principals causes de mort a tot el planeta.

Iogurt | Depositphotos
Iogurt | Depositphotos

La pressió, de fet, és la principal causa de problemes cardiovasculars, i és per això que trobar maneres de reduir-la és tan important. Segons sembla, els micronutrients del iogurt, com el calci, el magnesi o el potassi, ajuden a regular la pressió. A més, les bactèries que conté també promouen l’alliberament de proteïnes que la fan baixar encara més.

Els resultats, després d’un estudi fet en gairebé mil persones, s’han observat fins i tot amb el consum de petites quantitats de iogurt. Pels qui en menjaven habitualment, però, la pressió entre els participants a l’estudi era gairebé set cops inferior que la dels qui no en menjaven mai.

Així doncs, una modificació tan fàcil a les nostres dietes com afegir un, dos o tres iogurts al dia pot tenir un efecte molt positiu en la nostra salut. Fent-ho, reduiriem la nostra pressió sanguínia i, amb ella, el risc de patir un infart, una embòlia o algun altre tipus d’accident cardiovascular. Un risc a què tots estem exposats i que cada any mata milions de persones o deixa seqüeles greus.

Nou comentari