El consumidor vol saber si s’ha fet ús de recursos naturals en els productes

Ipsos i el Fòrum Econòmic Mundial elaboren un estudi en 28 països per conèixer la relació dels ciutadans amb la producció de les empreses

En un entorn cada cop més globalitzat, les empreses porten a terme la producció dels seus productes utilitzant els millors materials, com l’objectiu de garantir la qualitat i fer front a la demanda dels consumidors. No obstant, moltes companyies utilitzen recursos naturals tals com els arbres o l’aigua. Recursos àmpliament utilitzats al llarg de la història, però que a més de limitats, ara es qualifiquen com escassos. Això ha portat el mercat a adoptar noves mesures que fomenten la sostenibilitat i l’ús responsable dels recursos naturals, com el eco-etiquetat dels productes, amb el fi de minimitzar els impactes mediambientals que genera la producció amb aquestes matèries prime

A nivell global, de mitjana, el 71% dels ciutadans estan d’acord amb que les empreses hagin de pagar un impost per utilitzar recursos naturals escassos, encara que això signifiqués que els consumidors haguessin de pagar més pels productes. Aquest percentatge va en línia amb Espanya (72%), que se situa com a segon país europeu on més es dona suport aquesta idea, just per darrere d’Itàlia (73%). Després d’Espanya trobem a Bèlgica (70%), Regne Unit (69%) i els Països Baixos (67%).

El suport més gran a aquest impost es registra en països emergents com la Xina (85%), Índia (84%) o Colòmbia (84%), al contrari que en països com els Estats Units (60%), Polònia (50%) i el Japó (47%), que són els que menys donen suport a aquesta idea.

Nou etiquetatge sobre l’ús de recursos naturals escassos

En preguntar els enquestats si estarien d’acord a afegir etiquetes informatives en aquells productes que utilitzessin recursos naturals escassos, a nivell global, de mitjana, hi ha un ampli consens, ja que el 85% dels ciutadans està a favor d’implementar aquesta idea. El suport és encara més gran a Espanya (89%), sent el primer país europeu, i el sisè a nivell mundial, que més a favor està d’incloure aquestes etiquetes. Per darrere de la població espanyola es troba Hongria (89%), Suècia (84%) i França (83%). Per la seva banda, Alemanya (73%) és el país europeu que més rebutja l’ús d’aquesta mesura.

Sobre l’estudi

Aquests són els resultats d’una enquesta realitzada a 28 països per Ipsos en la seva plataforma en línia Global Advisor. Ipsos va entrevistar a un total de 19.510 adults de 18 a 74 anys als Estats Units, Canadà, Malàisia, Sud-Àfrica i Turquia, i de 16 a 74 anys entre la resta dels països entre el 21 de maig de 2021 i el 4 de juny de 2021.

Nou comentari