Amazon vol donar una segona vida a productes retornats o que no es venen

Presenta dos nous programes de logística que podrien beneficiar més de 300 milions de productes

Amazon ha presentat dos nous programes de logística dissenyats per facilitar a les empreses que venen a Amazon la possibilitat de tornar a posar a la venda els articles retornats pels clients i l’excedent d’existències, donant una segona vida als seus productes. Aquests programes formen part del compromís de la companyia amb els seus col·laboradors comercials i amb la sostenibilitat, ja que afavoreixen un benefici addicional als empresaris que operen a través de la companyia. Es preveu que aquests programes permetin donar una segona vida a més de 300 milions de productes, que d’una altra manera serien retornats als venedors.

Estem compromesos amb la consolidació d’un model de negoci sostenible i respectuós amb el medi ambient, donant suport a les comunitats on treballem i reduint l’impacte del canvi climàtic per a les futures generacions”, afirma Libby Johnson McKee, Directora d’Amazon WW Returns ReCommerce i Sostenibilitat. “Aquests nous serveis –FBA Liquidations y FBA Grade and Resell– són exemples de com estem aprofitant els nostres recursos per fomentar una economia circular, maximitzar la reutilització i reduir el nostre impacte al planeta”.

El programa FBA Liquidations ja està disponible a l’Estat espanyol, EUA, Alemanya, França i Itàlia, i ben aviat també s’hi sumarà el Regne Unit. Abans d’aquest nou servei, els col·laboradors comercials havien de rebre les devolucions o l’excés de producte, o bé autoritzar Amazon per incloure aquests productes al seu programa de donacions.

D’altra banda, els col·laboradors comercials que vulguin revendre articles retornats poden aprofitar els avantatges del programa FBA Grade and Resell, un servei ja disponible al Regne Unit que s’implementarà a finals d’any a EUA i que arribarà a Espanya, Alemanya, França i Itàlia a partir de 2022.

Aquest programa ofereix l’opció de vendre els articles “utilitzats”, és a dir, els col·laboradors comercials poden enviar automàticament al programa Grade and Resell els articles retornats. Aquests seran avaluats per Amazon i assignats a una de les quatre condicions estàndard: Usat – Com nou, Usat – Molt bó, Usat – Bo i Usat – Acceptable i seran els mateixos comercials els encarregats de fixar el preu dels articles en funció de la seva condició i gestionar els preus, la publicitat i les vendes utilitzant els serveis ja existents, a l’igual que fan amb els seus articles nous.

Aquests programes són, segons la marca, només una de les iniciatives de sostenibilitat d’Amazon, que inclouen objectius dins de The Climate Pledge i el seu compromís per assolir  les zero emissions netes de carboni per 2040 i utilitzar 100% energia renovable per 2025.

Els col·laboradors comercials interessats a obtenir aquest servei o que vulguin aprofitar-se del avantatges en els enviaments, emmagatzemament, retirades i devolucions amb Logística d’Amazon poden visitar Amazon Seller Central.

Nou comentari