Descobreixen un nadó dinosaure fossilitzat dins de l’ou

En un descobriment sense precedents, un equip de científics ha anunciat la troballa d’un nadó dinosaure fossilitzat que encara era fet una bola dins del seu ou. Aquest embrió de 70 milions d’anys, perfectament preservat, podria aportar molta més informació sobre la relació entre els dinosaures i els ocells.

L’animal ha estat batejat “Baby Yingliang” pel museu xinès on ha estat guardat. Aquest tipus de troballes són molt estranyes al registre fòssil, perquè els ossos dels bebès dinosaures eren molt petits i fràgils i gairebé mai es conserven. Com expliquen els investigadors en un article a la revista ‘iScience’, l’ou era a punt d’eclosionar i mostra perfectament quin era l’estat del dinosaure just abans de néixer.

D’uns 17 centímetres de llargada, conté un animal d’uns 27 centímetres fet una bola. Pertanyent a la família dels oviraptors, com a adult hauria medit entre dos i tres metres. En comparació a altres ous trobats abans, sembla que aquests animals es movien i canviaven de posició abans de néixer, com fan actuament les aus, en un comportament que els prepara per sortir de l’ou amb èxit.

De fet, la posició en sí mateixa és semblant a la que adopten els ocells a dia d’avui. Això té molt de sentit, és clar, perquè totes les aus que coneixem descendeixen d’un grup de dinosaures anomenats teròpodes, de què formaven part algunes de les espècies més conegudes, com ara els tiranosaures i els velociraptors.

La postura abans de néixer, però, no és l’únic que han conservat dels dinosaures, sinó que també n’han heretat el costum d’incubar els ous posant-s’hi al damunt, per exemple. Un altre descobriment que ens mostra com han evolucionat aquests animals i com, del món dels dinosaures, desaparegut fa 65 milions d’anys, els ocells són una de les mostres més properes que podem observar a dia d’avui.