Descobert un nou tipus de planetes on hi podria haver vida

Anomenats 'hyceans', estan coberts completament d'oceans calents

Un equip liderat per Nikku Madhusudhan, professor d’astrofísica i ciència exoplanetària a la Universitat de Cambridge (Anglaterra), ha publicat un article a la revista ‘The Astrophysical Journal’ on presenta un nou tipus de planetes que podrien ser habitables. Es tracta dels planetes que han batejats com a ‘hyceans’, planetes calents i coberts per oceans que tenen una atmosfera rica en hidrogen i que, a més, són més fàcils de detectar que no pas els que s’assemblen més al nostre.

Estudiar aquests planetes podria ajudar a trobar senyals de vida fora del Sistema Solar en un futur proper, i obren tot un nou camí en la investigació d’exoplanetes i dels éssers que hi podrien haver aparegut. A dia d’avui es coneixen més de 4.000 exoplanetes, dels quals uns quants són a les zones habitables dels seus sistemes, on l’aigua pot ser líquida. Els planetes hyceans fins a 2,6 vegades més grossos que el nostre, amb temperatures que voregen els 200ºC i tenen oceans enormes que podrien acollir vida semblant a la que es va desenvolupar a la Terra a l’inici. De fet, per les seves característiques, podrien existir fins i tot fora de la zona habitable –o Goldilocks– dels seus sistemes.

Tot i que no havien estat classificats en una categoria pròpia, els planetes hyceans són força habituals entre els exoplanetes. En un futur molt proper, el Telescopi Espacial James Webb de la NASA, que es llançarà aquest octubre, podria examinar en detall l’atmosfera dels exoplanetes i ajudar a saber quines possibilitats hi ha que puguin ser habitables o, fins i tot, a trobar-hi senyals de l’existència de vida.