MonPlaneta
Tota l’energia elèctrica que utilitzarà FGC a partir de 2019 serà d’origen renovable
  • CA
Martà Subirà i Ricard Font | ACN

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i la secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marta Subirà, van presentar aquest dijous l’Estratègia contra el canvi climàtic 2019-2021 de la companyia, que estableix les accions a dur a terme de cara al 2010 i que estan orientats a reduir l’impacte ambiental de l’empresa, no només en els serveis de transport i turístics sinó també en la gestió interna. Al document, Ferrocarrils es compromet a incorporar la preservació del medi ambient, eliminant o reduint els impactes negatius i les conseqüències no desitjades de la seva activitat, i treballar en l’àmbit de l’economia circular per reduir i ser més eficients en l’ús de recursos, conservar la biodiversitat i contribuir a la lluita contra el canvi climàtic.

El president d’FGC va destacar que “com a companyia estem dissenyat una estratègia que persegueix fer front a tres reptes que tenim com a país als quals volem contribuir a donar resposta: el repte de la globalització, el desafiament tecnològic i la lluita contra el canvi climàtic i per la millora de la qualitat de l’aire”. En aquest sentit, Font va afegir que “avui parlem dels tres reptes posant l’accent en el tercer, que és global i que té en la tecnologia part de les seves respostes. Sempre hem parlat d’equilibri territorial i de la contribució del transport públic i de les infraestructures a assolir-lo. Ara també volem parlar d’equilibri ecològic i de com FGC esdevé un factor que contribueix a aquest equilibri”.

FGC | FGC

Font va concretar que “on incidirem més és en el foment de l’ús de les energies renovables i en la reducció de la petjada de carboni. En el concurs per al subministrament d’energia per a l’any 2019, tant a les línies metropolitanes com a les estacions de muntanya, el 100% de l’energia subministrada tindrà la font en una energia renovable, i de cara al bienni 2020-21, l‘objectiu és que el 50% de l’energia consumida sigui generada per plantes d’energia solar”. Pel que fa a l’economia circular, ha afirmat que “s’implantarà en totes les pràctiques de l’empresa” i ha posat com a exemple que les noves unitats 115 seran 100% reciclables.

D’altra banda, Subirà va afegir que accions com aquestes “s’alineen amb l’agenda 2030 del Govern, que ha adoptat els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides com a full de ruta del pla de govern, amb eixos com la lluita contra el canvi climàtic, l’impuls a les energies netes i sostenibles, la conservació de la biodiversitat o l’economia circular a través de la producció i el consum responsable. Ferrocarrils, amb la seva Agenda de Millora Ambiental, contribuirà a que Catalunya compleixi amb els objectius que té establerts com a país.”

Algunes de les millores tindran un efecte imminent, com en el cas esmentat de l’ús d’energies renovables. L’any 2019, el 100% de l’energia serà d’origen renovable. En la licitació per a l’any vinent ja s’ha incorporat aquesta exigència, tant a les línies metropolitanes com a estacions de muntanya. Aquest criteri quedarà incorporat a totes les licitacions que es facin a partir d’ara. A més, FGC està treballant amb la possibilitat de proveir una part del seu consum elèctric mitjançant parcs fotovoltaics. Donada la naturalesa dels consums d’FGC, l’any 2021 es podria assolir fins a un 50% de consum d’origen solar. Tanmateix, a curt termini es planteja cobrir els consums de Vall de Núria i del Cremallera i Funiculars de Montserrat, un 6% aproximadment del total.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Manel a desembre 22, 2018 | 12:37
    Manel desembre 22, 2018 | 12:37
    Tant important es que sigui renovable, com que sigui d'una companyia Catalana, no com la de Corporació Catalana de M.A, que es de Badalona, però es com si fos de Valladolit, no tenen ni la web en Català.
  2. Icona del comentari de: Antoni Ferret a desembre 22, 2018 | 15:33
    Antoni Ferret desembre 22, 2018 | 15:33
    Fantàstic!!!

Respon a Antoni Ferret Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa