MonPlaneta
Proposta per la conservació animal: pagar als lleopards pels ‘drets’ del seu estampat
  • CA

La nova proposta d’un grup d’investigadors d’Oxford per conservar la població de lleopards brilla per la seva originalitat, però darrere hi ha un treball exhaustiu per trobar una nova forma de salvar aquests animals que ja han desaparegut d’algunes zones del planeta, segons informa la universitat en un comunicat.

Donat l’alt interès que la indústria de la moda porta mostrant fa dècades per l’estampat d’aquests felins els investigadors animen a aprofitar-lo pel benefici d’aquests animals. Pagar una reduïda suma de diners per cada peça de roba que portés aquesta mena de motius transformaria completament els fons per la conservació dels lleopards, asseguren els experts. També creuen que serviria per traspassar aquest interès estètic a accions que repercutissin en la preservació de l’animal. Hi ha una clara desconnexió entre l’interès continuat per la moda de l’estampat de lleopard i la manca d’interès o preocupació pel mateix animal, sentencien al comunicat.

Els investigadors diuen que, tot i que aquesta desconnexió presenta reptes, la proliferació de l’estampat de lleopard a la moda pot emmascarar l’autèntica amenaça a què s’enfronten les espècies en llibertat; també aporta possibles oportunitats de conservació. “La qüestió crucial és si aquest interès colossal per la impressió de lleopard es pot convertir en un avantatge de conservació en el futur. Podem trobar una manera de connectar la moda amb la urgència de la conservació del lleopard i de manera que converteixi l’entusiasme no només en la consciència, sinó en un benefici pràctic per a l’espècie?”, ha explicat David Macdonald, coautor de l’estudi.

Els experts reconeixen que la introducció del pagament de “drets” per l’estampat dels lleopards suposaria un gran repte que implicaria molts compromisos dels diversos actors implicats, però marcaria una gran diferència en el futur de l’espècie. La doctora i coautora Caroline Good ha remarcat: “Esperem que aquest estudi sigui d’interès per a les ONG conservadores que busquen campanyes de màrqueting innovadores, així com per a marques de moda i comerciants amb finalitats de lucre que vulguin comprometre’s amb els consumidors que exigeixen responsabilitat social a les seves marques. Es tracta d’una solució potencial a llarg termini per finançar la conservació de gats detectats que es podria implementar a tot el món“.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa