MonPlaneta
Nissan i FREE NOW s’alien per agilitzar la implantació del taxi elèctric
  • CA

La plataforma de mobilitat FREE NOW i la companyia automobilística Nissan, totes dues compromeses amb la reducció d’emissions fins a arribar a ser neutres en carboni en un període de temps molt curt, han arribat a un acord per sumar una acció més a les que ja duen a terme: oferir incentius a la compra de vehicles elèctrics i a la instal·lació de punts de recàrrega per a tots els taxistes que fan servir la plataforma. No només això sinó que, segons han anunciat aquesta mateixa setmana, FREE NOW prioritzarà els serveis i reduïrà la comissió dels conductors que duguin un taxi elèctric. Així, totes dues empreses fan una contribució a la sostenibilitat de les ciutats en un moment que les previsions de la UE diuen que els vehicles elèctrics seran més d’un 10% de les vendes mundials el 2025 i arribaran al 30% el 2030.

Jaime Rodríguez de Santiago, director general de FREE NOW a l’Estat, vaticina que “durant els propers anys les restriccions de vehicles de combustió convencional seran cada cop més grans i la regulació s’inclinarà a favor de les opcions elèctriques sostenibles”. És per això, diu que han volgut posar el seu gra de sorra i que els alegra “comptar amb la col·laboració de grans experts automobilístics, com Nissan” per tal de facilitat l’arribada de l’electrificació al sector del taxi. Tot i que l’electrificació de les flotes urbanes podria reduir un 70% les emissions de gasos d’efecte hivernacle de la mobilitat i fer caure a la meitat la contaminació atmosfèrica a les ciutats, la transició continua sent complicada. Gràcies a l’acord entre FREE NOW i Nissan, però, els taxistes tindran descomptes d’entre el 17 i el 22% en la compra del LEAF, un dels únics cinc vehicles elèctrics homologats per a aquest servei, i un estalvi de fins a 800€ en la instal·lació de punts de recàrrega. A més, és clar, dels beneficis mediambientals i de l’estalvi que els suposarà, que podria ser de fins a 4.000€ anuals només en costos de combustible i manteniment. Per si fos poc, els LEAF tenen una autonomia de més de 300km mentre que el recorregut mitjà d’un taxi és de 200km diaris, cosa que també els permetria treballar sens ehaver d’aturar-se a carregar.

Més enllà d’aquests impactes positius en ecologia i en competitivitat, el vehicle elèctric també pot suposar grans avantatges per als taxistes en el consum –un 75% menys–, amb uns 1,5€ per a cada 100 quilòmetres respecte els 6,5€ d’un cotxe de combustió. A més, com que aquests vehicles no tenen elements de fricció, components sensibles ni fluids, necessiten molt menys manteniment i, també moltes menys reparacions. Finalment, els vehicles elèctrics també reben bonificacions en l’Impost de Circulació que, en alguns casos, també poden arribar al 75%.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa