Una nena de quatre anys descobreix una petjada de dinosaure de fa 220 milions d’anys

Mentre caminava amb el seu pare i el seu gos en una platja del sud de Gal·les, la petita Lily Wilder, de només quatre anys, va fer un descobriment sorprenent i que serà de gran ajuda pels paleontòlegs: una petjada de dinosaure d’aproximadament 220 milions d’anys d’antiguitat, segons els càlculs que ha fet públics el Museu Nacional de Gal·les en un comunicat. La Lily passava pel costat d’una roca baixa, que li arribava a l’alçada de les espatlles, quan es va aturar a observar-la i va dir “mira, Papa!” per avisar del que havia trobat. El pare va fer unes quantes fotos de la petjada però no va ser fins més tard, quan van tornar a casa, que l’àvia de la Lily va insistir que havien d’avisar d’aquest descobriment a experts locals perquè l’investiguessin.

Des del Museu Nacional de Gal·les diuen que és impossible identificar exactament quin dinosaure va deixar la petjada, d’uns 10 centrímetres de llarg, però sí que se’n pot saber que va ser feta per un animal d’uns dos metres i mig de llargada i que d’uns 75 centímetres d’alçada, un dinosaure amb cua força estilitzat, que tenia cua i caminava amb les seves potes posteriors, cosa que indica que devia caçar petits animals i insectes. La conservació de la petjada, diuen, és gaireb perfecta, i es poden veure tant els musculs com les articulacions del peu. Així doncs, el descobriment de la petita Lily serà molt útil per als científics. El fòssil ja ha estat retirat de la platja i ben aviat es traslladarà al museu, a la ciutat de Cardiff. Tot i que actualment la institució no obre les portes a causa de la pandèmia de Covid-19 ja ha anunciat que, quan pugui fer-ho, convidarà tota la classe de la Lily perquè vegin el fòssil i que posaran el nom de la petita com la seva descobridora.