La ministra de Transició Ecològica declara que el dièsel té “els dies comptats”
Teresa Ribera
Teresa Ribera | Wikimedia Commons

!--akiadsense-->

La ministra espanyola de Transició Ecològica, Teresa Ribera, ha assegurat aquest dimecres que el combustible dièsel “té els dies comptats”, explicant que “durarà més, durarà menys, però sabem que el seu impacte en partícules i el que respirem és suficientment important com per anar pensant en un procés de sortida“. En declaracions als mitjans de comunicació des del Congrés dels Diputats, la ministra ha afegit que “és evident” que cal acompanyar el procés de transició amb “facilitats” que permetin canviar els vehicles privats dels ciutadans si no tenen altra opció que desplaçar-se amb ells en àrees urbanes. D’altra banda, ha considerat “molt raonable i molt normal” que l’alcaldessa de Madrid, Manuela Carmena, es plantegi mesures per restringir el trànsit pel centre de la capital espanyola. “Estem assistint a un canvi importantíssim de patrons de mobilitat tant en ‘megaurbs’ de l’Amèrica Llatina com en grans urbs europees”.

Comentaris

    Rudolf Juliol 11, 2018 | 11:40
    A veure que dura més: si els motors Diesel o tu de ministra. Tic tac....
    no deu estar informada Juliol 11, 2018 | 12:04
    Els motors Dièsel tenen un rendiment 25% superior als de benzina, sap? La contaminació amb monòxid de carboni i diòxid de carboni es mol menor, sap? Actualment els catalitzadors permeten una emissió de compostos nitrogenats similars, sap? Cal inspeccionar qui no fa be les coses: Fabricants com els alemanys que s'ha pixat literalment la llei i no s'ha multat a España. retirant vehicles antics que no porten catalitzador, amb diners per desballestar, no per comprar un de nou. I mes. Pensem, cony!
    Seguim! Juliol 11, 2018 | 12:07
    Coneix la ministra els informes presentat aquest any a Munic que demostren que els vehicles electrics, encara ara, son mes contaminants. Per origen de la electricitat. per la toxicitat de les bateries, per .... Llegeixi, informis i depres parli
    Luis Juliol 11, 2018 | 13:16
    Veig molt fan del diesel, ja podeu cercar tantes excuses com volgeu, el diesel s'ha de eliminar, contamina mes, embruta mes, es mes car de compra, de mantenir, de reapar, i ara tenen un dipostit mes, ADblue altament volatil i cancerigen,, el diesel nomes te sentit en trasnport i maquinaria pesada,
    Inde Juliol 11, 2018 | 14:11
    Debería empezar por fomentar el trasporte por ferrocarril y no por carretera .Menos desgate del pavimento,por cierto en pésimo estado de conservación en muchas rutas nacionales,menos contaminación, menos accidentes de trafico,etc.....
    Jose C Juliol 11, 2018 | 15:46
    Que me compre un coche nuevo esta ilustrada.Basta ya de Demagogia.
    cebrià Juliol 11, 2018 | 15:58
    El diesel te un rendiment molt superior a la gasolina. Hi ha mitjans tècnics suficiens per reduir al mínim la contaminació que produeixen. Els apologistes del cotxe elèctric obliden la contaminació que produeixen les centrals elèctriques d'on s'abasteixen.

Respon a Jose C Cancel·la les respostes