Els líders de l’economia espanyola debaten sobre sostenibilitat al Forbes Summit Sustainability

Experts d'Aquaservice, Naturgy i Indra discuteixen les oportunitats de creixement en economia circular i altres camps empresarials

Forbes Summit Sustainability

Forbes Summit Sustainability | Europa Press

Experts en economia circular i líders empresarials de companyies com Aquaservice, Naturgy i Indra han debatut aquest dimecres sobre com fomentar un model empresarial alternatiu al tradicional i sobre com la sostenibilitat, en un context de crisi climàtica global, ha de ser entesa com una oportunitat per al desenvolupament i no com un obstacle. La segona edició del Forbes Summit Sustainability, que ha tingut lloc a Madrid, ha servit per repassar el rol dels consellers i el futur de les finance sostenibles, i ha comptat amb experts i líders empresarials d’Aquaservice, Naturgy, Indra, Sanitas, Suez España o Telefónica, d’altres.

Un exemple ha estat el debat ‘El nou rol de les empreses en matèria de Sostenibilitat i Economia Circular’ on Manuel Ausaverri, director d’Estratègia, Sostenibilitat i Gabinet d’Indra, ha afirmat que la sostenibilitat ja era una “tendència fonamental” abans de la pandèmia i, concretament, i a la seva companyia, “part central del model de negoci”. “La sostenibilitat és part del meu negoci perquè ho és per als nostres clients. Els més escèptics pensen que és una moda i que passarà. Jo penso que no, que ha arribat per quedar-se. Al final és un tema de mentalitat, de les empreses, dels accionistes i de les persones. I ens hem alineat amb aquesta tendència amb la voluntat de liderar-la”, ha defensat. La directora de Medi Ambient i Reponsabilitat Social de Naturgy, Nuria Rodríguez, ha traslladat que tots els reptes sobre la sostenibilitat seran a l’eix estratègic de la seva companyia. “Hem millorat en eficiència energètica, en la seguretat de les persones, hem disminuït els trasllats, reduït residus i aconeguim trobar solucions molt més sostenibles, que canvien el model de negoci. Sempre és una aposta ferma perquè la circularitat és a tot el que fem”, ha aprofundit.

Forbes Summit Sustainability

Forbes Summit Sustainability | Forbes Summit Sustainability

Tots els assistents han coincidit que per avançar en sostenibilitat i cap a una economia circular és necessari posar es persones i el planeta al centre de la presa de dicisions. En aquest sentit, Alberto Gutiérrez, conseller delegat d’Aquaservice, s’ha referit al model de negoci de la seva companyia de distribució d’aigua amb dispensador i a la seva ponència ‘Les claus d’una companyia nativa circular’ ha defensat que tenen clar que “la millor manera d’impactar positivament” a l’entorn és “cuidant el planeta i treballant per un món sostenible”. “Per això tenim molt interioritzada l’economia circular i hem buscat ser una empresa nativa en aquesta aposta”, ha defensat, assenyalant que el seu model de negoci és “cent per cent circular” i ha proposat “una forma de consum sostenible i circular única en el sector”. A més, ha afegit que està “molt clar” que el consumidor d’avui està demanant aquesta sostenibilitat i compromís a totes les empreses.

Els reptes i desafiaments en matèria de sostenibilitat han estat altres dels reptes debatuts en la trobada, moderada pel divulgador ambiental i assessor en sostenibilitat Josep Lluís Gallego, que ha comptat també amb la participació de directius de GSK España, Sanitas, o Bankia. Gallego ha incidit que el compromís de les empreses “és imprescindible” per avançar cap a una vertadera economia circular i eludir els pitjors escenaris de la crisi climàtica. A l’acte també hi han estat presents els exministres Ramón Jáuregui i Isabel Tocino. Aquesta darrera ha assenyalat que “per ser sostenible cal ser solidari”. “En aquesta línia les empreses tenim molt clar que els nostres consumidors es fidelitzen amb una companyia perquè és realment sostenible”, ha deblat.

Nou comentari