L’AMB obre expedient a l’empresa que gestiona les ‘benzineres’ elèctriques per deficiències

L'App per reservar i activar les estacions fa setmanes que no funciona correctament

Un cotxe elèctric endollat a un punt de recàrrega

Un cotxe elèctric endollat a un punt de recàrrega | ACN

L’AMB ha aplicat una penalització econòmica i ha obert un expedient sancionador contra la UTE que gestiona les 10 estacions de recàrrega de vehicles elèctrics per dèficits en la seva gestió. Concretament, els usuaris d’aquest servei gratuït tenen problemes per reservar i activar els punts de recàrrega per un problema tècnic amb l’app ‘AMB Electrolineres’ que gestiona el servei. Tot i que la UTE ha intentat diverses estratègies per diagnosticar l’avaria i resoldre-la, el problema persisteix. Davant aquest escenari, l’AMB ha requerit a la UTE que li comuniqui formalment el diagnòstic de les actuals avaries, les mesures correctores en marxa i el calendari per a la resolució completa de les incidències.

La xarxa metropolitana de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics de l’AMB és un servei metropolità gratuït i integra 10 punts de recàrrega ràpida ubicats a Montcada i Reixac, el Prat de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Joan Despí, Gavà, Badalona, l’Hospitalet de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Barberà del Vallès i Pallejà. Permeten carregar el 80 % de la bateria en uns 20 o 30 minuts.

Cada punt de recàrrega ràpida disposa de tres connectors (Mennekes, CHAdeMO i COMBO CCS) per donar servei a qualsevol vehicle elèctric del mercat. El punt de recàrrega lenta disposa de dos endolls Schuko, que permeten recarregar la bateria d’una moto o d’una bicicleta elèctriques.

Des de la inauguració de la primera electrolinera l’octubre del 2015, les electrolineres de l’AMB ja han distribuït més d’1.175.000 kWh, la qual cosa equival a un recorregut d’aproximadament 6.912.000 km sense emetre gasos contaminants a l’atmosfera de les ciutats metropolitanes.

Nou comentari