Descobreixen la primera prova de la col·lisió de dos planetes
Recreació artística de la col·lisió de dos planetes en un sistema binari | NASA

Un equip d’astrònoms de les Illes Canàries han anunciat la descoberta de la primera prova del xoc entre dos planetes en un sistema solar situat a uns 1.600 milions d’anys-llum de la Terra. Segons expliquen en un article publicat a la revista ‘Nature Astronomy’, el resultat de la col·lisió va ser la formació d’un nou món, Kepler 107c, amb un nucli de ferro que suposa el 70% de la seva massa, 10 cops superior a la de la Terra. Al mateix sistema hi ha un altre planeta més petit, Kepler 107b, que té una vegada i mitja la mida del nostre planeta però és la meitat de dens. Tots dos orbiten una estrella anomenada Kepler 107, a la constel·lació del Cigne.

Segons els científics, Kepler 107c, el planeta més dens, s’hauria format per una col·lisió a molt alta velocitat -uns 60km/s- contra un altre planeta. Aquest tipus de xocs no passen només a sistemes solars llunyans, però: una de les teories sobre l’origen de la nostra Lluna és que, fa uns 4.500 milions d’anys, un planeta de la mida de Mart va xocar contra la Terra, iniciant la formació del satèl·lit. En el cas de Kepler 107c, però, els astrònoms creuen que la col·lisió va arrencar el material menys dens de les seves capes exteriors, explicant per què una part tan gran de la seva composició és ferro.

Aquest descobriment aporta molta informació i alhora noves preguntes sobre els processos de formació dels planetes arreu de l’Univers.

Comentaris

1. Icona del comentari de: federalista a febrer 06, 2019 | 15:36
    federalista febrer 06, 2019 | 15:36
    es molt gran 10 vegades la terra i molt llunya, 1600 anys llum, ara nomes falta sapiguer si es habitable, i si ho es en fi un coet cap alli i els 2 millions escasos de indepres pesats, puuummmmm cap el nou planeta a fer la colonitzacio, ells a descansar i la resta tambe, amb sort pot haver alli una raca alienigena mes inteligent que la humana, i en arrivar els 2 millons dels condadets, els poden sometre o exterminar i ni la galaxia ni l'univers ni ningu notaria res .
  2. Icona del comentari de: cagufederalistes a febrer 06, 2019 | 18:03
    cagufederalistes febrer 06, 2019 | 18:03
    De fet, jo t'hi enviaria a tu nomes amb una condició: que NO fos habitable.