Descoberta una nova espècie de taràntula amb una banya a l’esquena

Una espècie de taràntula desconeguda fins ara ha estat identificada a Angola com a part del projecte Okavango Wilderness de la National Geographic, segons expliquen els líders de l’equip de científics a la revista ‘African Invertebrates’. La característica més distintiva d’aquesta aranya, que ha estat trobada en un dels països africans més desconeguts pel que fa a la seva fauna, és una protuberància amb forma de banya a la seva esquena.

L’objectiu del projecte Okavango Wilderness és cobrir la mancança de coneixement sobre la conca del riu del mateix nom, que travessa Angola, Namíbia i Botswana, per ajudar a conservar-ne la biodiversitat. Segons explica l’article, la nova taràntula, anomenada Ceratogyrus attonitifer sp. n., pertany a una família coneguda com a “aranyes babuí banyudes”, algunes de les quals tenen protuberàncies semblants. La particularitat, però, és que aquesta nova espècie té una banya més llarga i tova, mentre les altres les tenen més esclerotitzades, com si fossin vestigis. La funció que compleix -o complia- aquest apèndix, però, continua sent un misteri.

Tot i que la comunitat científica no havia sabut de l’existència d’aquesta espècie fins ara, els indígenes de la regió la coneixien i han compartit amb els investigadors els coneixements que tenen sobre la taràntula, que anomenan “chandachuly”. Alguna d’aquesta informació, per exemple, permet saber que s’alimenta d’insectes i que les femelles, en comptes de cavar els seus propis nius, n’ocupen i n’amplien d’existents. El seu vermí, a més, sembla que no és perillós per als humans, tot i que els nadius han explicat que saben d’algunes persones que han mort a causa de la infecció de les mossegades, probablement per falta d’accés a atenció mèdica especialitzada.

A més d’aquesta espècie, les exploracions de National Geographic també han permès aconseguir exemplars de dues espècies noves potencials més, tot i que el material que tenen disponible no és suficient per descriure-les amb prou cura com per saber-ho amb seguretat.

Comentaris

1. Icona del comentari de: Ramon a febrer 14, 2019 | 18:38
    Ramon febrer 14, 2019 | 18:38
    Hi ha espècies, Monegal, Trallero, aquesta aranya, que si s'extingissin tampoc no seria cap desgràcia.
  2. Icona del comentari de: @ RAMON Molt malament aixo que dius a febrer 15, 2019 | 07:15
    @ RAMON Molt malament aixo que dius febrer 15, 2019 | 07:15
    RAMON, la cultura de matar animals que no agraden acabara destrossant el planeta. Apart de ser les millors enginyeres del planeta, les Aranyes es menjen els mosquits mes perillosos per l'esser huma, aquells que contagien el Denge y la malaria. Tu no saps el que dius.... La tela d'aranya te infinitat d'ussos comercials, el veri de la serp la clau contra el cancer. El teu comentari es molt de votant de VOX: Destruir perque no m'agrada.