Coca-Cola, Nestlé, Danone, Mars, Pepsi i Unilever signen un compromís sobre els plàstics

Organitzacions com Greenpeace el consideren insuficient perquè no contempla establir objectius d'eliminació dels plàstics d'un sol ús

Bossa de plàstic surant al mar

Bossa de plàstic surant al mar | Administració Nacional Oceànica i Atmosfèrica

La Fundació Ellen MacArthur va anunciar aquest dilluns un gran compromís global sobre l’economia del plàstic. Coca-Cola, Danone, Mars, Nestlé, Pepsi i Unilever són algunes de les més de 200 empreses que van signar l’acord, a través del qual es comprometen a abordar el problema de la contaminació per plàstics. Organitzacions com Greenpeace, però, el consideren insuficient per massa flexible, instant aquestes grans corporacions a anar més enllà i definir accions concretes que es centrin en l’eliminació dels plàstics que fan servir per a la distribució dels seus productes. Així doncs, els ecologistes han rebut l’anunci amb cautela tot i tractar-se d’un compromís d’abast global.

En resposta a l’anunci la responsable de la campanya de plàstics de Greenpeace a l’estat espanyol, Alba García, va afirmar que “encara que els elements del compromís global anunciat per la Fundació Ellen MacArthur van en la direcció correcta, el problema és que les companyies tenen la flexibilitat de continuar prioritzant el reciclatge sobre la reducció i la reutilització. Es tracta més d’una declaració de bones intencions que d’un marc de compromisos reals per a la reducció i eliminació dels plàstics d’un sol ús.” En un informe publicat fa poc pels ecologistes, s’afirma que els plans de les 11 companyies de productes de consum ràpid més grans del món no han inclòs objectius clars d’eliminació o reducció i que, en realitat, volen augmentar la quantitat de plàstics d’un sol ús que fan servir. Segons García, “si seguim com ara, la producció de plàstics a nivell mundial es duplicarà en vint anys i es quadruplicarà el 2050. A no ser que les corporacions es responsabilitzin i estableixin objectius de reducció ambiciosos i obligatoris, no podrem abordar el problema des del seu origen i els esforços com aquest compromís presentat avui no canviaran gaire la situació actual”.

Des de Greenpeace es demana a companyies com Nestlé, Unilever, Coca-Cola i Pepsi que mostrin un lideratge real i prenguin decisions valentes, començant per complir amb algunes demandes com ara establir objectius ambiciosos i quantificables per a la reducció dels plàstics d’un sol ús, actuar immediatament per eliminar els envasos de plàstic excessius i problemàtics, prioritzar la inversió en reutilització i sistemes de distribució alternatius i ser transparents i informar anualment de la seva empremta de plàstics. un verdadero liderazgo, tomen decisiones valientes, y cumplan con las siguientes demandas:

Nou comentari