MonPlaneta
La Campanya Contra el 4t Cinturó demana aturar l’estudi del tram Terrassa-Granollers
  • CA
Autovia B-40 | CCVO

El ministeri espanyol d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient ha sotmès a consultes ambientals entre finals d’abril i mitjans de juny el document inicial d’estudi d’impacte ambiental del tram Terrassa-Granollers de l’autovia B-40. Aquestes consultes, competència seva d’ençà de la reforma de la llei d’avaluació ambiental que va aprovar el Partit Popular el 2013, s’adrecen a administracions i entitats del territori on tindrà lloc el projecte perquè proposin si cal incorporar algun altre àmbit o consideració al promotor, que en un principi era el ministeri de Foment. El ministeri actualment responsable, el de Transició Ecològica, determinarà quin és l’abast final de l’estudi d’impacte ambiental.

Segons la Campanya Contra el 4t Cinturó, no hi havia cap motiu per fer cap tràmit en aquests moments excepte que el govern de Mariano Rajoy volia “tornar a crear tensions dins les formacions polítiques independentistes, ja que aquestes no tenen coincidència de criteris” sobre la necessitat d’aquesta infraestructura. El Govern, per la seva banda, fa temps que afirma que qui ha de determinar la necessitat i prioritat d’aquesta via és el Pla Específic de Mobilitat del Vallès, que actualment es troba en procés de redacció. En aquest sentit, la Campanya considera que aquesta actuació per part del govern espanyol “posa en evidència el desconeixement de la realitat a Catalunya” i “el menysteniment de la normativa pròpia catalana”. A més, també denuncien que tant la mateixa Campanya -en marxa des de 1992- com els consells comarcals dels dos Vallesos han estat ignorats en el procés de comunicació a administracions i entitats. L’entitat s’ha personat en l’expedient denunciant no haver estat consultada i ha presentat una sèrie de suggeriments.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa