Calvet: l’Agència de la Natura ha de crear valor afegit amb més recursos i capacitat de decisió

L'instrument comptarà amb un procés participatiu i amb un desplegament territorial amb oficines i dinamitzadors

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet | ACN

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha volgut “tranquil·litzar” des del Pallars Sobirà als contraris a la creació de l’Agència de la Natura i ho ha fet dient que ajudarà a crear “valor afegit” al territori amb “més recursos i capacitat de decisió”. Calvet ha explicat que l’Agència estarà desplegada per tot el territori i comptarà amb oficines físiques i dinamitzadors. Al Consell de Direcció de l’Agència el Govern hi tindrà una representació del 51% i els municipis, el sector primari i el sector ambiental un 49%. Calvetpoposa fina a quatre representants per sector. Calvet ha dit que la redacció dels estatuts de l’Agència seguiran un procés participatiu perquè tothom se la faci seva. La creació de l’Agència de la Natura, que es preveu debatre i aprovar el 17 d’abril al Parlament, ha generat malestar als territoris amb més terreny agrícola i forestal. Calvet ha dit que pot entendre “una certa desconfiança” cap a l’Agència però que cal que la gent la conegui. El conseller ha dit que ha de ser un “bon” instrument.

El conseller ha fet aquestes declaracions des de Sort on ha visitat l’escorxador municipal. Calvet ha anunciat un ajut directe de 100.000 euros. Aquesta inversió ha de permetre fer realitat una vella reivindicació d’adequació i ampliació d’aquesta instal·lació. Aquesta remodelació ha de permetre la creació d’una sala d’especejament per poder donar sortida a la producció de carn de xai i vedella i també a la de caça que es genera a la comarca del Pallars Sobirà. Aquestes obres han de permetre, a molts ramaders i sobretot a la Cooperativa del Pallars, tancar el cercle i poder comercialitzar la carn que produeixen. El conseller ha aprofitat per elogiar el projecte “Del Parc al plat” sorgit durant el confinament per donar sortida als productes que elaboren una vintena de productors del Parc Natural de l’Alt Pirineu. Durant aquests mesos han venut més de 1.700 cistelles confeccionades amb formatges, embotits, vi, galetes o herbes de l’Alt Pirineu.

Nou comentari